Forume „Vadovo valanda“ diskutuota apie vadovo vaidmenį kintančioje realybėje

Forume „Vadovo valanda“ diskutuota apie vadovo vaidmenį kintančioje realybėje

 

Ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų asociacijos Šiaulių skyrius kartu su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi ir Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centru 2022 m. lapkričio 22 d. organizavo II-ąjį vadovų forumą „Vadovo valanda“. Renginyje, kuris vyko Chaimo Frenkelio viloje-muziejuje, dalyvavo daugiau nei šimtas švietimo įstaigų vadovų iš visos Lietuvos (Alytaus, Druskininkų, Jonavos, Joniškio, Kauno, Kėdainių, Klaipėdos, Mažeikių, Palangos, Panevėžio, Šiaulių, Plungės, Radviliškio, Raseinių, Telšių,  Vilniaus).

Forumą muzikiniu kūriniu atidarė šiauliečiai Živilė Gedvilaitė-Sitnikienė ir Arijus Ivaškevičius, sveikinimo žodį susirinkusiesiems tarė Šiaulių miesto savivaldybės meras Artūras Visockas ir vicemeras Egidijus Elijošius, kurie pabrėžė renginio svarbą, Šiaulių miesto švietimo įstaigų vadovų aktyvumą ir įsitraukimą sprendžiant švietimui kylančius iššūkius, akcentavo, jog ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas svarbus ir jį būtina stiprinti, į jį investuoti.

Renginys organizuotas siekiant aktyviai diskutuoti apie vadovo vaidmenį kintančioje realybėje bei dalintis patirtimi šioje srityje su respublikos vadovais bei pedagogais. Forumą pradėjo Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėja Edita Minkuvienė pranešimu „Kokybės vadyba – vadovo veiklos efektyvumo prielaida“, kurio metu pristatė rengiamą Šiaulių miesto švietimo įstaigų kokybės įsivertinimo modelį.

Vilniaus universtiteto Šiaulių akademijos direktorė prof. dr. Renata Bilbokaitė kartu su renginio dalyviais ieškojo atsakymo į klausimą „Kokybė įkalina ar įgalina?“ ir pasidalino savo asmenine patirtimi bei patirtais  iššūkiais, kuriant kokybės vadybos sistemą  akademinėje bendruomenėje.

Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų asociacijos prezidentė Lina Bagdanavičienė aptarė vadovo vaidmenį kintančioje realybėje: švietimo įstaigos vadovo sampratą ir jam suteikiamas galias, švietimo įstaigų vadovų kompetentingumo ir profesinio meistriškumo klausimus, retrospektyviai peržvelgė į vadovų vertinimo aktualijas.  Taip pat aptarė naujai projektuojamų kompetencijų reikšmę, diskutavo apie visuomenės, savivaldybės atstovų bei pedagogų bendruomenės lūkesčius mokyklų vadovams. Akcentuotas savotiškas disonansas: visuomenė puoselėja lūkestį, siejamą su švietimo kokybės užtikrinimu, o realybė rodo, kad didžiausias vadovų rūpestis – kitose srityse.

Pirmininkės mintis pratęsė Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ direktorė, švietimo įstaigų vadovų mentorė, mokymų vadovams lektorė Aušra Plytninkaitė pranešime „Mentorystė. Kaip įgalinti jauną vadovą“ aptarusi vieną iš naujų – vadovo-mentoriaus – vaidmenų.

Asociacijos tarybos narės dr. Dalia Dambrauskienė ir dr. Reda Ponelienė pranešime „Vadovo supergalios“ pristatė atlikto kokybinio tyrimo – interviu su švietimo įstaigų vadovais – rezultatus, analizavo vadovo darbe kylančius iššūkius ir priemones sėkmingam problemų sprendimui.

Antroje renginio dalyje asociacijos tarybos narės Neringa Baršauskienė ir dr. Dalia Dambrauskienė pakvietė dalyvius į interaktyvų simuliacinį žaidimą „Vadovo dilema“, kurio metu renginio dalyviai turėjo galimybę pasirinkti vienus ar kitus vadovo darbe kylančių dilemų sprendimus ir aptarti juos su kolegomis.  

Forumo moderatorės  Laimutė Garbačiauskienė ir Audrė Urbienė, apibendrindamos renginį  akcentavo, jog šių dienų visuomenėje švietimo įstaigos vadovas yra vienas iš centrinių švietimo sistemos asmenų, nuo kurio priklauso ne tik žmogiškųjų išteklių politika (pedagogų, pagalbos vaikui specialistų ir kitų pedagoginių darbuotojų įdarbinimas, veiklos kokybė, vertinimas ir profesinis augimas), finansinių išteklių racionalus ir tikslingas panaudojimas, bet ir ugdymo kokybė bei mokymosi pasiekimų augimas, bendrosios ir lokalios švietimo politikos įgyvendinimo kokybė ir t. t. Tad nenuostabu, jog  dėmesys švietimo įstaigų vadovų veiklai, funkcijoms, kvalifikacijai ir kompetencijoms yra ne tik suinteresuotųjų šalių, bet ir visuomenės dėmesio centre.

Forumo organizatoriai dėkoja forumo dalyviams už renginio idėjos palaikymą, aktyvų įsitraukimą ir bendrą veiklą siekiant švietimo kokybės.

 

Forumo organizacinio komiteto pirmininkė Laimutė Garbačauskienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ direktorė

Forumo organizacinio komiteto narės:

Neringa Baršauskienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ direktorė,

  1. Dalia Dambrauskienė, Šiaulių Centro pradinės mokyklos direktorė,

Eglė Ivanauskaitė-Rimšė, Šiaulių lopšelių-darželių „Sigutė“, „Žilvitis“ direktorė,

Laimutė Laurutytė, Šiaulių lopšelio-darželio „Voveraitė“ direktorė,

  1. Reda Ponelienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Vaikystė“ direktorė,

Audrė Urbienė, Šiaulių   Petro Avižonio ugdymo centro direktorė.

 

Nuotraukų autorė Neringa Baršauskienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ direktorė

 

 

Žodinė paieška

Įstaigos duomenys

Šiaulių lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Darbo laikas – 8.00–17.00
Grupių darbo laikas – 7.00 – 18.00
Grupių darbo laikas vasaros laikotarpiu – 7.00 – 17.30
Įstaigos tipas – lopšelis-darželis
Ugdomoji kalba – lietuvių (viena vaikų grupė ugdoma anglų kalba)

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre
Įm. kodas 190528240
A.s. LT837180000001142421
AB Šiaulių bankas, b. k. 71800
Direktorė–Laimutė Garbačauskienė

Saulės tak. 5, LT-78301 Šiauliai
Tel. (8 41) 55 25 62
Mob. +370 658 30 018
Mob. +370 652 83 845
El. p. gintarelis@splius.lt

Projektai

Projektai
 „Besimokančių darželių tinklas” programa

Steigėjas

Steigėjas
2024 © Šiaulių l-d „Gintarėlis“
Versija neįgaliesiems