Vykdome STEAM programą. Užsiėmimai vyksta netradicinėse aplinkose, domimės artimiausia aplinka, taikome įvairius pažinimo būdus.
STEAM. Eksperimentas su paršelių nameliais
„Saulučių“ gr. vaikučiai išklausė auklėtojos Gretos sekamos pasakos „Trys paršiukai“ ir atliko STEAM eksperimentą su paršelių nameliais. Vaikai su auklėtojos pagalba bandė pastatyti ir nupūsti šiaudinį, medinį ir plytų namelius, taip kaip darė vilkas „Trijų paršiukų“ pasakoje. Atlikus šį eksperimentą, vaikai suprato, jog „šiaudinį“ namelį pavyks greičiausiai nupūsti, „medinį“ buvo šiek tiek sunkiau nupūsti, o „plytų“ namelio nupūsti neįmanoma. Vaikai suprato, kuris namas buvo stipriausias ir kodėl, taip pat lavino rankas statydami namus.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė
STEAM. Eksperimentas su mandarinais
„Kiškučių“ gr. 4 metų vaikučiai atliko eksperimentą su mandarinais. Eksperimentui reikėjo: dviejų indelių su vandeniu, dviejų mandarinų.
Vaikai spėjo, koks mandarinas nuskęs-nuluptas ar nenuluptas. Dauguma sakė, kad nenuluptas. Atlikus eksperimentą paaiškėjo, kad skęsta nuluptas mandarinas, o nenuluptas plaukia. Į nuluptą mandariną prisigeria vandens ir jis skęsta. Po nelupto mandarino žievele esantis oras laiko mandariną paviršiuje.
Vaikai praplėtė aplinkos pažinimo žinias ir patyrė džiugių emocijų.
Ikimokyklinio ugdymo pedagogė J. Liudavičienė
Tvirtas ir judrus
„Boružėlių“ grupės vaikai šią savaitę mokėsi kūno sandarą, susipažino, kad žmogaus kūnas sudarytas iš daugybės kaulų( net 300🦴)Pagamino iš šiaudelių skeletą💀☠
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„Pažinimo, tyrinėjimų ir atradimų savaitė“
„Boružėlių“ grupės vaikai su auklėtoja Jurgita visą savaitę eksperimentavo. Drauge atliko eksperimentą su šiltu vandeniu, dažais, skystu muilu ir šiaudeliais. Išėjo puikūs, spalvoti muilo burbulai.
Ir darė bandymą su actu, soda ir balionu. Pripylė acto į indelį, o į balioną sodos. Balioną užmovė ant buteliuko ir sukratė. Įvyko reakcija ir dujos pripūtė balioną. Pavykoo!!!!🤩🎈🎈 Buvo naujų atradimų savaitė!
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
Žaidimai su šviesos stalu
Naudojant šviesos stalą, grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai tyrinėjo spalvas, formas, kūrė, žaidė. Vaikams šviesos stalas atrodė stebuklingas, nes visos formos atrodė daug ryškiau, spalvingiau, įdomiau. Užsiėmimų metu vaikai lavino vaizduotę, ugdė kūrybiškumą.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
STEAM „LAPAS SKRENDA-LAPAS KRENTA“
Mažieji „Nojaus laivo“ grupės tyrinėtojai rinko lapus, ieškojo, kur didelis, mažas. Statė ežiuko namelį. Žaidė lapų žaidimus. Gamino lapų atspaudus.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė
STEAM „ŽIEMOS ATRADIMAI“
„Nojaus laivo“ vaikai konstravo snaiges, su mokytojos pagalba lipdė sniego senius iš dirbtinio sniego, štampavo snaigutes citrina ir guašu, statė besmegenių pilis. Lavino rankeles dėliodami „sniego gniūžtes“ į stiklinaites.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė
STEAM „BĖGANČIOS SPALVOS“
„Nojaus laivo“ mažiausieji išbandė spalvų žaismą, stebėdami, kaip „bėga“ spalvos. Ant dažiukų su soda spaudė citrinų sultis, stebėjo, kaip neįprasti spalvoti burbuliukai kyla į viršų, putoja, išbėga iš indelio.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė
STEAM „LIETUS IR VĖJAS“
„Nojaus laivo“ vaikučiai išbandė, kaip lyja lietutis, pučia vėjas. Lašino dažyto vandenuko lašelius pipetėmis ant popierinių servetėlių, veltinuko debesėlių. Dėliojo lietaus lašelius į balutes. Žaidė su netradiciniu orų kalendoriumi buteliuose. Klausėsi vėjo šnarėjimo, imituodami jį krepinio popieriaus juostelėmis.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė
STEAM „AUTOMOBILIO VĖŽIOMIS“
„Nojaus laivo“ ugdytiniai išbandė, kaip važiuoja skirtingo dydžio, ratukų grupės žaisliukai – automobiliukai. Tyrinėjo, koks raštas gaunasi, stebėjosi, krykštavo.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė
„Pėdučių anspaudai“
„Boružėlių“ gr.vaikai šiuos metus pradėjo smagiai ir žaismingai. Nutarė savo piešinėlius padaryti iš pėdučių anspaudų. Daug šypsenų sukėlė guašo padengimas ant basos kojytės, vaikai juokėsi nes kuteno teptukas. Išdžiūvus anspaudukui vaikai juos dekoravo akytėmis, nosimis, snaigėmis. Darbeliai išėjo puikūs.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„METŲ LAIKŲ PALETĖ“
(“Žaismė ir atradimai”)
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai, veiklos metu išsiaiškino, kiek yra metų laikų, kokia jų seka, kokia spalva nusidažo gamta įvairiais metų laikais. Įvairiomis priemonėmis pavaizdavo medžius skirtingais metų laikais.
Ši veikla padėjo vaikams plėtoti aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir matavimo gebėjimus.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė
KEPURĖS IR PIRŠTINĖS
Boružėlių gr.vaikai su auklėtoja Jurgita visą savaitę kalbėjo apie aprangą, jos sezoniškumą. Mokėsi teisingai užsidėti kepurę, pirštines. Vėliau pirštinių ir kepurių trafaretus aplikavo įvariomis technikomis. Saimonas savo pirštinę gamino iš burbulinės pakavimo medžiagos, Benas, Hubertas B.- iš odos. Vaikai rinkosi spalvotą gobeleninę medžiagą, kiti- dažė pirštukais, teptuku su guašu. Lidija klijavo plėšytus spalvotus lapelius. Darbeliai išėjo skirtinų paviršių, faktūrų. Vaikai savo darbelius sudėjo į parodėlę „Kepurės ir pirštinės”.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
EKSPERIMENTAS SU GĖLĖMIS
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai atliko eksperimentą su baltos spalvos gvazdikų žiedais. Vaikai gėlytes pamerkė į spalvotą vandenį ir stebėjo, kaip nusidažo žiedai. Ugdytiniai suprato, kad augalai vandenį traukia, link lapų ir žiedų.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
VEIKLA „ VITRAŽINIAI LAPAI”
Boružėlių gr.ugdytiniai visą savaitę kalbėjo apie rudenį, krintančius lapus, vėstantį orą. Darydami darbelius išbandė šilkinį popierių. Iš jo klijavo vitražus ir įrėmino klevo lape. Darbeliai išėjo spalvoti, gražūs.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
RUDUO – YPATINGAS METŲ LAIKAS
Ruduo – ypatingas metų laikas, kai gamtoje gausu įvairiausių gėrybių. „Gintarėliai“ gr. vaikai šį sezoną labai mėgsta, todėl visą spalio mėn. vykdė įvairias steam veiklas pasitelkus įvairias priemomes ir gamtinę medžiagą. Darbeliai: „Rudeninė saulė“, „Medis“, „Kirmėlytė“, „Lego miestas“.
Mokytoja Viktorija Balčiūnė
NEMATOMA MAISTO KELIONĖ
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai žiūrėjo vaikams skirtą vaizdo medžiagą apie virškinamo maisto kelionę organizme. Vėliau, kartu su auklėtoja, panaudodami gamtinę medžiagą, virvę, kaspiną ir maišelį, pagamino žmogaus virškinimo organų modelius. Bendraudami vieni su kitais, ugdytiniai tyrinėjo maisto kelią nuo burnos iki pašalinimo pėdomis bei žingsniais matavo ,,plonosios‘‘ ir ,,storosios‘‘ žarnos ilgį. Vaikai sužinojo, kad maistas slenka iš viršaus žemyn per skirtingus plika akimi nematomus organus.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
„IR JUOKSIS DANTUKAI“
Spalio 10 – 14 dienomis „Gintarėliai“ gr. vaikai tyrinėjo temą: „Ir juoksis dantukai“. Atliko steam eksperimentą su baltais kiaušiniais. Išsiaiškino kaip įvairūs skysčiai veikia kiaušinio lukštą. Suprato, kad naudoti skysčiai taip pat veikia ir dantukus. Pasitelkus į pagalbą dantų šepetuką ir pastą vaikai stengėsi nuvalyti susidariusias apnašas nuo kiaušinių. Suvokė dantukų valymosi svarbą, įgijo praktinius įgūdžius. Tėveliai gyrė vaikus už sustiprėjusią motyvaciją dantų priežiūros procese.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Viktorija Balčiūnė
ŠVIEČIANTYS FONTANAI
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai kartu su mokytoja Regina Kavaliauskiene dalinosi įspūdžiais apie grojančius ir šviečiančius fontanus ,,Šiaulių dienose‘‘. Šį kartą vaikams buvo pasiūlyta piešti šiaudeliu. Ant lapo užtepėme akvarelės dažų, juos praskėdėme nedideliu kiekiu vandeniu. Paėmę šiaudelį ir pūsdami orą, stumdėme spalvotą vandenį.
Ši veikla vaikams dovanojo daug įspūdžių ir džiugių akimirkų. Vaikai stebėjo spalvų žaismą.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Mano miestas – Šiauliai
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai iš skirtingų konstruktorių, medinių kaladėlių statė namus, tiesė gatves – kūrė Šiaulių miestą. Dėdami detales vieną ant kitos, vaikai stebėjo, kaip keičiasi statinys, sugalvojo jiems pavadinimus. Rinkdamiesi detales, vaikai įgijo supratimą apie dydį, formą, lavėjo vaikų kalbiniai gebėjimai. Ugdytiniai mokėsi pasakyti miesto ir gatvės, kurioje gyvena pavadinimus, lavino vaizduotę, loginį mąstymą bei erdvinį suvokimą.
>
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Grupės „Kiškučių“ gilino aplinkos pažinimo žinias
„Kiškučių“ gr. 4 metų vaikai pajuto rudenį per pojūčius: regą, uoslę, skonį. Paėmę obuolį pauostė ir suprato, kad obuolys turi kvapą- kvepia rudeniu. Vaikai apžiūrėjo obuolius ir sužinojo, kad susideda iš žievelės, minkštimo, kotelio, sėklų.
Ištyrinėjo obuolio žievelę per lupą- pamatė spalvų atspalvius, dėmeles, įtrūkimus.
Ragavo obuolius ir pajuto skonį- saldžiai rūgštūs.
Aptarė su auklėtoja, kad gali būti saldžių, rūgščių obuolių.
STEAM veikla pagilino aplinkos pažinimo žinias.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja J. Liudavičienė
Grupės „Nykštukai“ daržo derlius
Grupės „Nykštukai“ vaikučiai rugsėjo pirmomis dienomis nuėmė savo daržo derlių. Savo darže jie augino dviejų rūšių pomidorus: „Milžinus“ ir „Nykštukus“. Vaikai pavasarį patys sėjo, pikiavo ir sodino juos į savo grupės daržą. Mokėsi prižiūrėti ir stebėjo jų augimą. Ir dabar, rudenį, juos nusiskynė ir „Nykštukinius“ pomidoriukus pietų metu suvalgė, o „Milžinus“ paliko sunokti sudėtus ant grupės palangės, nes rudens naktys labai atvėso.Vaikams labai patiko pomidorai „Nykštukai“. Juos uostė, diskutavo į ką jie panašūs ir nutarė, kad tai tikri nykštukų kamuoliukai. Pietų lėkštėje suvalgė pačius pirmus ir džiaugėsi, kad jie telpa iš karto į burną.
Mokytoja:
Diana Vaikšnorienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
„STEBUKLINGI DAŽAI“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai išbandė naujus kiaušinių marginimo dažus bei būdą. Veiklos metu ugdytiniai mokėsi derinti dažų spalvas ir jas tinkamai paskleisti vandens paviršiuje. Tyrimo metu ir dėl gauto rezultato patyrė daug džiugių emocijų.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja
Diana Vaikšnorienė
Auklėtoja Audronė Fedronienė
„Kiškučių daržas“
„Kiškučių“ gr. vaikučiai išsiaiškino, kad augalui augti reikia žemės, vandens, saulės šviesos. Pasodino augalus. Juos prižiūri, laisto. Rūpinimasis augalais suteikia džiaugsmo ir žinių.
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
„Velykų margučiai“
„Margučiai vandenyje”
Pasitinkant pačią gražiausią pavasario šventę šv. Velykas „Boružėlių” gr. vaikai aiškinosi tradicijas, žiūrėjo margučių raštus ir patys pabandė numarginti kiaušinius. Atliko eksperimentą: margino popierinius kiaušinukus ir juos leido į vandenį. Tik tada pasimatė gražiausi raštai. Vaikai patyrė daug gerų emocijų. Pasidžiaugė draugų margučiais.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
Tarptautinis projektas „Ritmingos Šv. Velykos su STEAM‘‘
Grupės „Ežiukai‘‘ ugdytiniai kartu auklėtoja Regina Kavaliauskiene bei meninio ugdymo mokytoja Aušra Jankauskiene dalyvauja Šiaulių l/d „Ežerėlis‘‘ organizuojamame Tarptautiniame projekte „Ritmingos Šv. Velykos su STEAM‘‘. Vaikai iš antrinių žaliavų pasigamino muzikos instrumentus ir su jais linksmai grodami laukė Šv. Velykų. Projektas paskatino kurti, muzikuoti, integruoti STEAM ugdymo metodą, džiaugtis rezultatu bei dalintis patirtais įspūdžiais su projekto nariais.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
„Per mokslo kalnus“
Edukacijos tikslas- išsiaiškinti, kas teka geriausiai: vanduo, aliejus ar sirupas.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė tiriamąją veiklą. Ant stalo pasidėję priemones, jas įvardino. Po to į stiklines įpylė aliejaus, vandens, cukraus sirupo. Vaikai su pipetėmis lašino į šiaudelius skysčius. Stebėjo, kaip jie teka. Skaičiavo iki skysčiui pasirodant ant servetėlės. Apibendrino, kad greičiausiai teka vanduo, vidutiniškai-aliejus, lėčiausiai-sirupas, nes jis klampus.
Ši veikla padėjo vaikams plėtoti žinias apie skysčius.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė
„Raidės gamtoje“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai pasivaikščiojimo metu gamoje ieškojo raidžių. Radę, jas įvardino ir sugalvojo žodžių, prasidedančių šia raide.
Ši veikla padėjo vaikams plėtoti komunikavimo kompetenciją.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė
„VAIVORYKŠTĖ“
Edukacijos tikslas-skatinti ugdytinius tyrinėti, stebėti, domėtis supančia aplinka, gamtos reiškiniais.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė praktinę, tiriamąją, pažintinę veiklą „Vaivorykštė“. Jos metu vaikai išsiaiškino kad vanduo yra beformis, bespalvis, bekvapis ir nuolat judantis. Vandeniui formą, kvapą, spalvą ir judėjimo kryptį gali suteikti šalutiniai veiksniai. Pirmiausiai vaikai su flomasteriais nuspalvino popierinio rankšluosčio galiukus norimomis spalvomis. Paskui popierinio rankšluosčio galiukus sumerkė į du vandens pripildytus indelius ir stebėjo vandens „kelią“. Vaikams daug džiaugsmo suteikė, kai spalvos „susitiko“. Ši veikla padėjo vaikams papildyti žinias apie vandens savybes.
Auklėtoja:
Diana Vaikšnorienė
„Į pagalbą gamtai“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai visą savaitę kalbėjo apie gamtos saugojimą, šiukšlių rūšiavimą, antrinių žaliavų panaudojimą.
Ši veikla padėjo vaikams plėtoti gamtosaugines žinias.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė
„Pavasario gėlės”
„Boružėlių” grupės vaikučiai mokėsi pavasarinių gėlių pavadinimus. Iš modelino lipdė pakalnutę, narcizą, žibutes, tulpes. Pirštukais suko juosteles, darė žiedlapius, pakartojo spalvų pavadinimus. Skaičiavo kiek gėlių nulipdė. Su šiais darbeliais dalyvaujame Respublikinėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybinių darbų virualioje parodoje „Pavasaris pasipuošė gėlėmis”.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„Aš gėlytę auginu“
Edukacijos tikslas-skatinti ugdytinius tyrinėti, stebėti, domėtis supančia gamta.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė praktinę, tiriamąją, pažintinę veiklą „Aš gėlytę auginu“. Vaikai prisiminė, ko reikia, kad augalai augtų. Apžiūrėjo narcizų, hiacintų svogūnėlius ir aptarė jų išvaizdą, suskaičiavo, įsiminė pavadinimus. Palygino, ko daugiau-narcizų ar hiacintų. Savarankiškai bėrė žemes į vazonus, sodino, laistė. Diskutavo, kaip reikės jas prižiūrėti. Džiaugėsi savo darbo rezultatu.
Ši veikla padėjo vaikams plėtoti žinias apie augalus, mokytis jais rūpintis.
Auklėtoja Rasa Martišienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Audronė Fedronienė
Piešimas druska
Boružėlių gr. vaikai išbando inovatyvius piešimo būdus. Pirmą kartą piešė su druska. Tikslas buvo sužadinti vaikų smalsumą, kūrybinį mąstymą. Eiga: druską tirpinome šiltame vandenyje, kol gavosi prisotintas tirpalas(druska nebetirpo).Vaikai piešė sūriu vandeniu ant tamsaus popieriaus.
Rezultatas: piešiniai išdžiuvo ir vaikai džiaugėsi darbeliais, išsiaiškinome, kad vanduo išgaravo, ant popieriaus liko tik druska.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„Netikras sniegas“
Ankstyvojo amžiaus (2 m.) grupės „Kačiukai“ vaikai tyrinėjo krakmolą: lietė, uostė, spaudė. Spausdami gniūžtes klausėsi sniego girgždesio. Sužinojo, koks sniegas švelnus. Įpylus aliejaus ugdytiniai suprato, kad sniegas limpa ir kad iš jo galima nulipdyti pilį. Nutarė, kad pati gražiausia – tai trijų spalvų pilis! Prisiminė pagrindines spalvas.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Loreta
Lietuvos spalvos ir simboliai
Grupė „Smalsučiai“ Lietuvos gimimo dienos proga darė eksperimentus su Lietuvos spalvomis ir simboliais.
Auklėtoja Audronė Fedronienė
STEAM veikla – Įžymios Lietuvos vietovės
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai, panaudodami medžiaginę juostelę, apvedžiojo Lietuvos žemėlapio kontūrus, pastatė Gedimino pilį, Kryžių kalną, sukūrė zoologijos sodą ir kt. Tokiu būdu vaikai įtvirtino savo žinias apie gimtinę Lietuvą bei įžymias jos vietoves, mokėsi dirbti grupelėmis.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
„Mūsų Lietuva”
Boružėlių gr. vaikai intensyviai ruošėsi-Vasario 16 d. Pakartojo šalies vėliavos spalvas, įtvirtino jų eiliškumą. Širdeles pagamino įvairia technika: klijavo flomastelių kamštelius, piešė su druska, mažais pirštukais formavo rutuliukus iš krepinio popieriaus, štampavo. Didžiausią darbą teko atlikti gaminant Lietuvos žemėlapį. Vaikai spalvino medinius burbuliukus trispalvės spalvomis, džiovino, o vėliau suklijavo ant žemėlapio. Labai džiaugiamės savo inovatyviais darbais.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
STEAM veikla „Desertas Lietuvai‘‘
Ant dviejų skirtingo ilgio iešmelių grupės „Ežiukai‘‘ ugdytiniai vėrė 3 spalvų vaisius. Vaikai skaičiavo vaisių kiekį, lygino iešmelių ilgį bei įtvirtino Lietuvos vėliavos spalvas. Ugdytiniai pagamino desertą Lietuvai, kurį vėliau gardžiai suvalgė.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
Respublikinė STEM projektinė veikla
„Mes nupiešim smuiko raktą“ 2022 m.
Grupės „Smalsučiai“ vaikai iš įvairių priemonių kūrė smuiko raktelius. Kiekvienas smuiko raktelis buvo skirtas skirtingai muzikai išgirsti: kriauklelių – jūros ošimas, kankorėžių – miško pasakojimas, kaštonų – rudens istorija, lego konstruktoriai – vaikų fantazijos, sagų – mamos rūpestėliai, plastilino susukti kamuoliukai – Lietuvos himnas.
Meninio ugdymo mokytoja Aušra Jankauskienė
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Diana Vaikšnorienė
STEAM VEIKLA – ,,GEOMETRINĖS GORMOS‘‘
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai įtvirtino žinias apie geometrines formas. Vaikai žaidė žaidimą ,,Rask tokią pat formą aplinkoje‘‘. Į kiekvieną takelį vaikai turėjo atnešti ir sudėti tokios pat formos daiktus, žaislus ar įrankius. Vėliau vaikučiai geometrines figūras lipdė iš miltinės tešlos bei kūrė įvairius piešinėlius iš paruoštų popierinių formų. Tai buvo puikus praktinis užsiėmimas, kuriuo metu vaikai įtvirtino geometrines figūras bei lavino smulkiąją motoriką.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė
„Boružėlių” gr. ugdytiniai nutarė pamuzikuoti. Šį kart ne su muzikos instrumentais, bet sukūrė muziką iš vandens. Atliko eksperimentą: į stiklinius puodelius įpylė spalvoto vandens, kad kiekvienas puodelis skambėtų kitu garsu, vandens pripylė skirtingai. Šaukšteliu turėjo barkštelėtį į kiekvieną puodelį, taip išėjo nuostabi melodija. Vaikai bandė sukurti savo vandens muziką. Su auklėtojos pagalba pagrojo dainelę „O kai aš”, muzikinį pasisveikinimą „ Labas rytas”.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
Snaigė sniege
„Pieno paveikslai”
„Boružėlių” gr. vaikai išbando įvairias piešimo rūšis. Šį kartą piešėme ant pieno. Piešimo procesas: į lėkštutes su pienu įlašinome spalvotų dažų ir pamirkę ausų krapštuką su indu plovikliu, stebėjome kaip gražiai liejasi spalvos. Kiekvienas piešė savo paveikslą. Vaikams tai buvo nauja patirtis, buvo labai smagu.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita
Ši savaitė „Pažinimo, tyrinėjimų ir atradimų”
Su „Boružėlių” grupės vaikais atlikome eksperimentus.
1. Eksperimentas su vandeniu ir dažais „Vaivorykštė”.
2. Eksperimentas su sniegu ir dažais „Spalvotas sniegas”.
3. Eksperimentas, kas atsitiks, kai pilsime ant sniego karštą vandenį „Skylė sniege”.
4. Eksperimentas su vandeniu, dažais, aliejumi ir šnypščiančia tablete „Šokantys burbuliukai”. Atlikę bandymus vaikai suprato, kad spalvos išsilieja ant popieriaus vos sušlapusios, dažai nudažo sniegą įvairiomis spalvomis. Nustebo, kad užpylus karštą vandenį sniege pasidaro skylė. Smagiausias bandymas buvo su šnypščiančia tablete. Vaikai susidomėję stebėjo kylančius burbuliukus. Savaitė buvo pilna naujų potyrių ir įspūdžių.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„Ledo meškerė“
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai atliko eksperimentą su ledo kubeliais ir druska. Vaikai į stiklinę su vandeniu įmetė ledo kubelį, prie pieštuko galo pririšo siūlą, siūlo galą nuleido ant kubelio ir užbėrė druskos. Siūlo galas per kelias akimirkas prišalė prie kubelio. Vaikai sužinojo, kad druska tirpina ledą, tačiau tirpstant kartu sunaudojama šiluma, kuri paimama iš kubelio paviršiaus, ant kurio nėra druskos. Todėl druskos kristalas iš karto užšąlo ir tuomet galėjome siūlu ištraukti kubelį iš stiklinės. Šis eksperimentas ugdė vaikų kantrybę, vaikams suteikė daug smagių akimirkų.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Kuriu iš sagų
„Boružėlių” grupės vaikai vieną rytmetį pasirinko savo veiklai neįprastas priemones: sagas, tualetinio popieriaus ritinėlius ir sportinį lanką. Iš jų sukūrė „Sagų mandalą” ir darbelį „Mano kiemas”. Vaikai turėjo nemažai darbo: surūšiuoti sagas pagal dydį, spalvą, sudėlioti ritinėlio juosteles į lanką. Su savo kurtais darbeliai sudalyvavome respublikinėje parodoje, gavome padėką.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
Tarptautinis projektas
Šiaulių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ grupės „Ežiukai“ ugdytiniai dalyvavo Šiaulių lopšelio-darželio „Dainelė“ organizuojamame tarptautiniame e, Twinning projekte „Kaip aš laukiu Kalėdų?“ Projekte pabaigoje susitikome su šio darželio grupės „Bitutė“ ugdytiniais virtualiai, per Zoom platformą. Vieni kitiems parodėme trumpą programėlę: dainavome daineles, deklamavome eilėraštukus, pasidalinome patirtais Kalėdų šventės įspūdžiais.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
FOTOGRAFIJA NUO SENOVĖS IKI DABAR
Gruodžio 9 d. grupės „Ežiukai“ ugdytinio Adilio tėvelis Malik Agamalijev vaikams organizavo edukacinį užsiėmimą „Fotografija nuo senovės iki dabar“. Užsiėmime dalyvavo „Saulėtekio“ gimnazijos mokiniai, kurie papasakojo apie fotografijos istoriją, organizavo vaikams žaidimą „Kas kam tinka?“. Vaikai turėjo galimybę fotografuotis momentinei nuotraukai, kuri labai nudžiugino vaikus. Dėkojame „Saulėtekio“ gimnazijos mokiniams ir Adilio tėveliui už smagią ir prasmingą veiklą.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
KALĖDŲ EGLUTĖ IŠ KLEVO LAPŲ
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai rudenį, darželio kieme, prisirinko daug klevo lapų. Atėjus žiemai, auklėtoja pasiūlė iš jų pasidaryti Kalėdų eglutę. Visi kartu ėmėsi darbo. Vaikučiai nukarpė lapų kotelius, juos sulankstė ir paruoštus lapus kartu su auklėtoja klijavo. Suformuotą eglutę papuošė šiaudiniais žaisliukais ir papuoštą, pristatė į parodą. Ugdytiniai lavino kirpimo įgūdžius, įtvirtino medžio lapų pavadinimą bei džiaugėsi gautu rezultatu.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Stebuklingas puodelis“
„ŠNYPŠČIANČIOS RAIDĖS“
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai atliko eksperimentą su soda ir actu. Ant nupieštos raidės, mažais šaukšteliais, vaikai bėrė sodą, po to su pipete, lašino ant jų actą. Vaikai lavino pirštelius, mokėsi pažinti raides, stebėjo kaip šnypščia raidės. Vaikai sužinojo, kad sumaišius sodą su actu vyksta cheminė reakcija, kurios metu susidaro putos.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Aš namelį pastačiau“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ ugdytiniai išsiaiškino plastelino ir pagaliukų savybes. Mokėsi iš jų kurti 3D namelius. Konstruodami ugdėsi erdvinį mąstymą, lavino motorinius rankų įgūdžius, vaizduotę. Džiaugėsi savo veiklos rezultatu.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Skaičių ratukas“
Šiaulių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ grupės „Boružėlės“ vaikai kartu su auklėtoja Violeta Karlinskiene 2021-11-22 vykdė STEAM veiklą temą „Skaičių ratukas“. Į pagalbą pasitelkėme Tolerancijos dienai savo rankomis kurtą miestą.
Tikslas – pasitelkiant menines technologijas žaidimo forma išsamiau susipažinti su skaičiais, sąvokomis daugiau-mažiau, aukščiau- žemiau, siauriau-plačiau, įvardinti skaičių, spalvų pavadinimus.
Panaudodami pačių vaikų rankomis kurtą gyvenamo rajono maketą atlikome su skaičiavimu susijusias užduotis: Suskaičiavome, kiek namų nupiešėme. Palyginome, kuris namas yra aukščiausias, kuris žemiausias, suskaičiavome kiek iš viso yra didelių namų, kiek mažų. Matavome, kuris namas plačiausias, kuris siauriausias, Suskaičiavome, kiek iš viso yra stogų, įvardinome, kokios spalvos stogai, kokios patys namai, kokios spalvos namų yra daugiausia. Suskaičiavome kiek langų yra kiekviename name, kiek yra durų.
Auklėtoja Violeta Karlinskiene
„Sliekas“
„Boružėlių„ grupės keturmečiai š. m. lapkričio 17 d. atliko meninį eksperimentą „Sliekas“ kartu su auklėtoja Violeta Karlinskiene.
Tikslas: Stebėti, kaip vandens pagalba galima pakeisti tūrį, spalvą, dydį.
Eksperimentavome su vandeniu sukurdami sliekiuką, jį nuspalvindami, suteikdami formą ir dydį. Po to buitinės pipetės pagalba lašinome vandenį. Sliekas pirmiausia pradėjo “judėti“, keisdamas spalvą, tūrį, dydį. Buvo labai įdomu stebėti akyse vykstančius pasikeitimus.
Auklėtoja Violeta Karlinskiene
Bandymas „Pagauk vėją”
„Boružėlių” gr.vaikai atliko bandymą „Pagauk vėją”. Ugdytiniai visą savaitę stebėjo orus, dangų, temperatūrą, nagrinėjo lauko termometrą. Išsinešę į kiemą plastinius maišelius bandė pagauti vėją. Aiškinosi iš kur jis pučia, kokia vėjo kryptis. „Pagavę vėją” užrišo jį maišelyje. Buvo smagi pramoga.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė
„Ką slepia tamsa?“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ ugdytiniai diskutavo apie saugaus elgesio gatvėje taisykles. Išsiaiškino, kad labai svarbu būti matomam, tamsiuoju paros metu, einant į darželį ar keliaujant mieste. Tad iš buitinių atliekų gamino atšvaitus. Vaikai lavino smulkiąją pirštų motoriką, lytėjimo pojūčius. Įtvirtino geometrinių figūrų pavadinimus. Džiaugėsi savo veiklos rezultatu.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Spalvotų lapų karalystė“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ ugdytiniai kieme žaidė su lapais: kūrė puokštes, sudėjo iš jų nykštuko kepurę. Papūtus stipriam vėjui, stebėjo, kaip lapai pradėjo suktis ir neliko jų kūrinio. Tai sukėlė audringą vaikų reakciją ir juoką. Vaikai įtvirtino medžių, spalvų pažinimo, skaičiavimo, kūrybiškumo įgūdžius.
Auklėtoja Rasa Martišienė
PARODA „STEAM RUDENS MEDŽIUOSE“
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Regina Kavaliauskiene ir Jurgita Vaitkuviene dalyvavo lopšelio-darželio „Žiogelis“ inicijuotoje Šiaulių miesto ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų ir vaikų kūrybinių darbų parodoje „STEAM rudens medžiuose“. Vaikai lavino kūrybiškumą, smulkiąją pirštukų motoriką, lytėjimo pojūčius, spalvų, sėklų pažinimą, kūrė nuostabią rudens kompoziciją. Kūrybinių darbų koliažas „Turtingas medis“ lapkričio 3-19 dienomis eksponuojamas Šiaulių miesto kūrybinių darbų eksponavimo vitrinoje.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Rudeniniai lapai spalvose”
Spalvingas ruduo šiais metais padovanojo daug gražių akimirkų. „Boružėlių” gr. vaikai rinko lapus, juos džiovino, išbandė naują techniką- piešimą ant stiklo. Vaikams buvo smagu lieti spalvas ir matyti savo darbą ant grupės lango.
Pyragų diena su STEAM
Lapkričio 6 d. Lietuvoje minima Pyragų diena. Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai kartu su auklėtoja nutarė patys pasigaminti pyragą – „Tinginį“. Mažieji kepėjai stebėjo, kaip inde, pripiltame karšto vandens ištirpsta sviestas, kaip pasikeitė masė įdėjus kakavos. Vaikai patys trupino sausainius, formavo vieną didelį pyragą. „Iškeptą“ pyragą vaikai nunešė į šaldytuvą, kad sustingtų, po to visi skanavome. Ugdytiniai įsitikino, jog šis pavadinimas pyragui tinka, nes jis greitai pagaminamas ir nereikia jo kepti.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Rudeninis medis“
Kiškučių gr. vaikučiai plastelinu padengė auklėtojos paruoštus klevo lapus iš kartono, išdėliojo iš kankorėžių medį kartu su auklėtoja ir papuošė lapais.
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
Edukacinė išvyka į Šiaulių kultūros centrą
Spalio 20 d. grupės „Ežiukai“ ugdytiniai vyko į Šiaulių kultūros centrą dalyvauti edukaciniame užsiėmime „Molio forma“. Užsiėmimo metu vaikai išklausė pasakojimo apie molį. Jie sužinojo, iš kur gaunamas, randamas molis ir kaip jis panaudojamas, kokios būna spalvos, kokiomis sąlygomis reikia jį laikyti, kad jis nesukietėtų, nesudžiūtų. Edukacinio užsiėmimo metu vaikai nusilipdė dubenėlį, papuošė jį įvairiais raštais ir paliko savo dirbinius išdegti. Vaikai mokėsi ne tik lipdymo meno, bet ir lavino ranką bei vaizduotę, patyrė daug gražių ir džiaugsmingų akimirkų.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
LINKSMASIS „SKRUZDĖLYNAS“
Grupės „Ežiukai“ vaikučiai darželio kieme džiaugėsi auksaspalviu rudeniu. Žaisdami žaidimą „Lapų lietus“ iš nukritusių lapų sukūrė „skruzdėlyną“. Vieni jame apsigyveno, o kiti matavo jo dydį, aukštį, skaičiavo, kiek telpa vaikų. Vaikai įtvirtino žinias apie medžius, augančius darželio teritorijoje.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Vandens pokštai“
Veiklos tikslas- sužinoti, kaip vanduo susigeria į įvairius paviršius.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai eksperimento metu sužinojo, jog pilant vandenį ant žemės-jis susigeria ir dingsta. Žemė tampa šlapia. Papylus vandens ant suglamžytos folijos-subėga į duobutes ir susidaro balutės. Su pipete lašinant vandenį ant popierinė servetėlės, vanduo susigeria ir ji sušlampa. O skėčiu – lašeliai nuteka.
Ugdytiniai suprato, kad įvairūs paviršiai skirtingai reaguoja į vandenį.
Auklėtoja Rasa Martišienė
Veikla Steam laboratorijoje
Grupės „Ežiukai“ ugdytinių Steam veikla vyko naujai įrengtoje laboratorijoje. Atvykę vaikučiai, susipažino su priemonėmis, patys išsirinko labiausiai patinkančias. Iš magnetinių lazdelių vaikai kūrė trikampius, iš lego kaladėlių konstravo įvairius statinius. Vaikai įtvirtino geometrinių figūrų pavadinimus, patyrė džiugių akimirkų.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Kūrybinė veikla „Kojinė – kirminėlis“
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai iš atsineštų savo kojinių kūrė kirminėlius. Kojines vaikai pripildė tualetiniu popieriumi, popieriniais rankšluosčiais, kuriuos reikėjo atsiplėšti po penkis lapelius, iš jų padaryti rutuliuką ir prikimšti į kojinę. Veiklos metu vaikai stiprino pirštų raumenis, įtvirtino skaičiavimą iki penkių, matavo, kuris kirminėlis ilgiausias, kuris trumpiausias, kurie yra vienodo ilgumo, sugalvojo jiems smagių, juokingų vardų.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Miško gėrybės“
Pavadino giles ir kankorėžius. Pavadino medžius: ąžuolas, pušis. Susipažino su apskritimu. Apskritimo centre dėjo giles, išorėje- kankorėžius. Įsidėmėjo sąvokas: IŠORĖ, VIDUS.
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
„AŠ KŪRĖJAS“
Veiklos tikslas: skatinti vaikus spontaniškai kūrybai.
Jungtinio amžiaus grupės „Nykštukai“ ugdytinis Timas (4 m.) spontaniškai iš konstruktorių sukūrė save ir darželį: „Aš čia atėjau į darželį…“
Auklėtoja: Diana Vaikšnorienė
RUDENS DERLIAUS NUĖMIMAS
Grupės ,,Ežiukai,, ugdytiniai savo daržo lysvėje, pavasarį, pasėjo petražoles, salierus. Vasarą vaikai prižiūrėjo daržą: ravėjo, laistė, džiaugėsi augančiomis daržovėmis.
Atėjo ruduo. Savo užaugintas daržoves vaikai nutarė padovanoti tėveliams. Į derliaus nuėmimą buvo pakviestos mamos. Visi drauge džiaugėsi užaugintomis daržovėmis, tyrinėjo, kaip kvepia petražolės ir kaip kvepia salierai.
Vaikai sužinojo šių prieskoninių daržovių naudą sveikatai ir maistui, o mamos džiaugėsi vaikų kantrybe auginant šias daržoves.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
SMĖLIO STATINIAI
Vasara yra pats geriausias laikas žaisti su smėliu, išbandyti įvairias smėlio statymo technikas ir sukurti kažką naujo, įdomaus, nepaprasto. Darželio aikštelėse, vaikai, kartu su auklėtojomis, kūrė smėlio skulptūras, statė įvairius statinius ir puošė juos natūraliomis gamtinėmis medžiagomis. Gautas rezultatas džiugino vaikus. Grupių smėlio dėžėse, bendromis vaikų, auklėtojų bei auklėtojų padėjėjų pastangomis iškilo ,,Pasakų pilis‘‘ bei grupės simbolis ,,Boružėlė‘‘ (gr. ,,Boružėlės‘‘), ,,Tortas‘‘ bei ,,Smėlio pilis,, (gr. ,,Ežiukai‘‘), ,,Piliakalnis‘‘ (gr. ,,Nykštukai‘‘), grupės simbolis ,,Kiškutis‘‘ (gr. ,,Kiškučiai‘‘), ,,Gėlytė‘‘ (gr. ,,Drugeliai‘‘). Vaikai suprato, kad prieš statant įvairius statinius, reikia smėlį stipriai sudrėkinti vandeniu, o šlapią smėlį stipriai suspausti, sumindžioti arba suslėgti, kad smėlyje neliktų oro tarpų. Dirbant komandoje vaikai mokėsi išklausyti, susitarti, priimti sprendimus. Mažieji ne tik lavino vaizduotę, tačiau patyrė ir kūrybos džiaugsmą, malonumą bei daug džiugių emocijų.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
DARŽO SODINIMAS
Lopšelio-darželio įrengtose daržovių ir vaistinių augalų lysvėse, grupės „Ežiukai“ ugdytiniai sodino petražoles ir salierus. Vaikai susipažino su prieskoninėmis daržovėmis, ugdė praktinius įgūdžius: patys jas sodino, laistė. Veikla vaikams labai patiko. Ugdytiniai pažadėjo ir ateityje prižiūrėti bei puoselėti savo grupės daržą.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Pievų gyventojai“
Veiklos tikslas – skatinti ugdytinius tyrinėti, eksperimentuoti, kurti, panaudojant antrines žaliavas.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai mokėsi sukurti žaisliuką-vabaliuką. Iš kiaušinio dėklo iškirptas detales nuspalvino akvarele. Iš pūkuotų vielučių padarė kojas. Pritvirtino žaisliukams akis, nupiešė trūkstamas detales. Ir sukūrė kolektyvinį pasakojimą apie vabaliukų darželį.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Sėju sėklytę, auginu daigelį“
Edukacijos tikslas – skatinti ugdytinius stebėti, tyrinėti, domėtis supančia gamta.
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai mokėsi naudotis sėklų daigintuvu, auginant augalus savo grupėje. Vaikai patys atliko visą darbų seką: bėrė žemes į daigintuvą, sėjo sėklas, pripylė vandens į specialias ertmes. Suprato žodžių mini-maxi reikšmes. Kasdien stebėjo, kaip iš sėklų išaugo daigeliai, o vėliau – ir augalai.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Pienių puokštė“
„Ežiukų„ gr. vaikai nusipiešė vazas ant kartono. Auklėtoja padarė su yla skyles gėlėms įkišti. Pievoje priskynėme pienių ir padarėme puokštes vazoje. Pasikartojome augalo dalių pavadinimus. Puokštes vakare padovanojome mamytėms.
Auklėtoja Jūratė
„Akmenėliai-vabalėliai“
„Ežiukų“ grupės vaikai prisirinko kieme akmenėlių, juos apvedžiojome ant popieriaus lapo. Nupiešėme galvą, kojas, ūsus ir sukūrėme vabalėlius. Pavadinome kūno dalis. Vabalėlių pripiešėme pilną pievą.
Auklėtoja Jūratė
„Kaip skleidžiasi gėlė“
Ankstyvojo amžiaus grupės „Kačiukai“ vaikai pamatę vienoje lėkštėje sulankstytus spalvotus popierėlius, o kitoje įpiltą vandenį klausė, kas bus? Pasiūlius sudėti popierėlius, vaikai mielai sutiko… ir kantriai stebėjo, kaip atsilenkia po vieną žiedlapį ir gražiai gražiai išsiskleidžia. „Gėlė!“- šūktelėjo vienas.
Vaikai sužinojo, kad vanduo reikalingas ir gėlėms, kad jos augtų, žydėtų ir džiugintų mus!
Auklėtoja Loreta
„Kiek sveria oras?“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai, norėdami išsiaiškinti, ar oras sveria, atliko eksperimentą: dvi plastiko lazdeles išmatavo ir pažymėjo jų vidurį. Jas sutvirtino statmenai ir trumpesniąją įdėjo tarp kaladėlių. Ant ilgosios galų uždėjo po balioną ir stebėjo, kaip lazdelė guli horizontaliai. Po to vieną balioną pripūtė ir vėl pritvirtino prie lazdelės. Stebėjo, kaip lazdelė prarado pusiausvyrą ir nusviro su pripūstu balionu. Vaikai suprato, jog oras, kaip ir visi daiktai esantys aplink mus, irgi sveria.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Velykinis margutis“
Ikimokyklinio ugdymo grupės „Kiškučiai“ ugdytiniai iš įvairių konstravimo detalių, dekoracijų dėliojo Velykinį margutį.
Auklėtoja A. Stakutienė
„Vanduo-svarbus visiems“
Tikslas: Išsiaiškinti ar vanduo yra svarbus augalams.
Uždaviniai: Stebėti medžio šakelę pamerktą į vandenį – kaip ji keičiasi; drėgnoje servetėlėje daiginti saulėgrąžų sėklas; vandenyje daiginti svogūną, avokado sėklą.
Išsiaiškinom: Vaikai pamatė, kaip medžio šakelė pamerkta į vandenį išleidžia lapus ir žiedus. Drėgnoje servetėlėje saulėgrąžos sėklos išleidžia daigus, vandenyje sudygsta svogūnas. Saulėgrąžų daigus užpylėm žemėmis ir rūpinamės daigais. Vanduo labai svarbus ir vaikams.
Auklėtoja Renata Gindrėnė
„Trispalvė Gedimino pilis“
Grupės „Ežiukai“ vaikai statė pilis iš cukraus gabaliukų, jas pipete nuspalvino geltonai, žaliai ir raudonai. Išsiaiškino, kad cukrus sugeria vandenį ir tirpsta vandenyje.
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
Eksperimentas „Piešimas ant pieno“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai atliko eksperimentą su pienu ir maistiniais dažais: ant pieno paviršiaus užlašino įvairių spalvų dažų, suvilgė ausų krapštuką į indų ploviklį ir juo baksnojo pieno paviršių. Stebėjo ir komentavo vykstančią reakciją. Išsiaiškino, kaip reaguoja pieno riebalai su indų ploviklių. Pamatė unikalius spalvų vaizdinius, kurie leido fantazuoti, kas pavaizduota pieno paviršiuje.
Auklėtoja Rasa Martišienė
Auklėtoja Renata Gindrėnė
„Trispalvė Gedimino pilis“
Statė pilis iš cukraus gabaliukų, jas pipete nuspalvino geltonai, žaliai ir raudonai. Išsiaiškino, kad cukrus sugeria vandenį ir tirpsta vandenyje.
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
Eksperimentas „Atrandu spalvas“
Grupės „Ežiukai“ vaikai buvo „Išradėjai“. Atliko eksperimentą su guašo spalvomis, jas vieną su kita maišė ir stebėjo, kokia atsiranda nauja spalva. Ugdytiniai išsiaiškino, kad maišydamosi spalvos virsta naujomis spalvomis: raudona ir geltona – oranžine, mėlyna ir geltona – žalia, raudona ir mėlyna – violetine.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Varveklių išdaigos“
Mišraus amžiaus „Nykštukų“ grupės vaikai kieme rado varveklių ir nusprendė juos patyrinėti. Parsinešę į grupę, sudėjo į indus ir stebėjo, kaip jie keičiasi. Daug teigiamų emocijų suteikė ledo gabalėlių laikymas rankose ir stebėjimas, kaip tirpsta ir vanduo bėga pro pirštus. Išsiaiškino jų savybes: kietas, slidus, švelnus, šaltas, tirpus. Apžiūrėdami, ištirpusį vandenį, pastebėjo plaukiojančius nešvarumus. Nutarė, kad pasislėpus varveklių laižyti negalima, nes jie pilni įvairių šiukšlyčių.
Auklėtoja Rasa Martišienė
„Skęsta-neskęsta“
Grupės „Kiškučiai“ ugdytiniai atliko STEAM veiklas: „Skęsta-neskęsta“ – stebėjo, kokie daiktai vandenyje skęsta ir neskęsta, atliko stebėjimus kaip šie daiktai lauke užšąla.
Auklėtoja A. Stakutienė
Eksperimentas „Saldainiukai“
Šiam eksperimentui naudojome „Skittes“ saldainiukus ir vandenį. Lėkštėje vaikai sudėliojo gražų apskritimą iš spalvotų žirniukų, įpylėme šilto vandens. Minutėlę palaukėme ir pamatėme, kad saldainiai pradėjo tirpti… besiliejančios spalvos atrodė tikrai magiškai, ir mažyliams tiesiog užgniaužė kvapą! Vanduo tapo spalvotas kaip vaivorykštė. Paragavę spalvotų žirnelių, pastebėjome, kad nusidažė visų mūsų liežuviai. Šis eksperimentas leido vaikams ne tik pamatyti, kaip maišosi ir keičiasi spalvos, bet ir suvokti, kas slepiasi po spalvomis ir ką mes dedame į burnytes. Supratome, kad maistas, kuriame yra daug cukraus ir dažų, yra žalingas ir kenkia vaikučių sveikatai. Pasižadėjome rinktis ir valgyti natūralų maistą!
„Kačiukų“ grupės auklėtoja Loreta
TYRINĖJU SNIEGĄ – ATRANDU VANDENĮ
Grupės „Ežiukai“ vaikai žaidė su sniegu: jį tyrinėjo, eksperimentavo. Parsinešę į grupę, sniegą paliko per naktį. Kitą rytą, pamatė, kad ištirpus sniegui, pasidaro vanduo, bet jis pilnas žemių, nešvarumų. Vaikai padarė išvadą, kad sniegas kambario temperatūroje pavirsta į vandenį, jog jo ragauti negalima.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Auklėtoja Renata Gindrėnė
Eksperimentas „Lašelio kelionė“
Pipete lašinome vandenį ant akmenuko, ant popierinės servetėlės, ant smėlio, į vandenį. Įsitikinome, kas atsitiko lašeliui (nuriedėjo, liko spindėti, išnyko) ir kas atsitiko daiktui (sušlapo, patižo, pasipildė).
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Eksperimentas su šiaudais
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai atliko eksperimentą su šiaudais. Pirmiausia apžiūrėjo juos ir aptarė išvaizdą: gelsvi, blizgūs, slidūs, lygūs, kieti. Po to perlaužė po šiaudą į dvi dalis ir nustatė, kad jis dar ir trapus, lūžtantis. Į stiklinėles pripylė vandens, sumerkė šiaudus ir paliko. Vaikai spėliojo, kas atsitiks su jais. Po valandėlės, ištraukus šiaudus iš vandens, visi pabandė juos vėl perlaužti. Nepavyko. Paaiškėjo, kad vanduo šiaudus suminkštino ir jie pasidarė lankstūs.
Auklėtoja Rasa Martišienė
Eksperimentas su aliejumi ir skutimosi putomis
Į vieną stiklinę su vandeniu, įpylėme aliejaus, į kitą – skutimosi putų. Vaikai, pipete ant jų lašino akvarelinius dažus ir stebėjo, kurioje stiklinėje greičiau nusidažys vanduo. Eksperimentas vaikams labai patiko. Ugdytiniai sužinojo, kad stiklinėje su putomis, vanduo nusidažo greičiau, nes jis praleidžia dažus.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
RUDENS DOVANOS
Ruduo dosnus dovanomis, kurios džiugina ir suteikia fantazijai sparnus. Darželio kieme auga ne vienas kaštonas. Rasta gamtinė medžiaga skatino vaikus kurti, įsivaizduoti. Prisirinkę kaštonų bei lapų kotelių, grupės „Ežiukai“ ugdytiniai panaudojo juos kūrybiškai. Vaikai iš jų „rašė“ raides, skaičiavo, lygino, kuri raidė didesnė, kuri mažesnė, ir kt. Iš kaštonų lapų kotelių dėliojo geometrines figūras: kvadratus, trikampius, stačiakampius. Ugdytiniai išmoko „parašyti“ savo vardo pirmą raidę, lygino kaštonus pagal dydį, įtvirtino sąvokas „didesnė – mažesnė“, „aukštesnė – žemesnė“, trikampis, kvadratas, stačiakampis, lavino rankų pirštų motoriką, tikslino akies ir riešo koordinaciją.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
ŽAIDIMAI SU LAPAIS
Pasivaikščiojimų lauke metu, džiaugėmės gražiu rudens oru. Stebėjome besikeičiančią gamtą, iš lapų „parašėme“ savo grupės pavadinimą, bėgiojome raidžių labirintais. Vaikai sužinojo, kad panaudojant lapus galima sukurti raides, „parašyti“ žodį, pasidaryti lapų labirintą ir linksmai leisti laiką.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
LAPŲ MEDŽIOKLĖ
Nepastebimai atėjo ruduo ir medžių lapai pasidabino ryškiomis rudenio spalvomis, kurių grožis sužavėjo ir grupės „Ežiukai‘‘ ugdytinius. Lauke vaikai rinko klevo lapus, juos vėrė ant medinių iešmelių. Ugdytiniai sužinojo, kad rudenį medžių lapai keičia spalvą, išmoko atpažinti klevo lapus.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Bandymas su vandeniu
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai atliko bandymą: su pipete prisitraukė vandens ir lašino ant išskėsto skėčio. Stebėjo, kaip vanduo nuteka. Užlašino po kelis lašus vandens ir ant savo striukių. Pamatė, jog vanduo susigėrė. Visi sužinojo, kodėl vanduo nutekėjo nuo skėčio – jo audinys tankus, gaminamas iš specialių siūlų, yra įtemptas it todėl labai gerai saugo žmones nuo lietaus.
Auklėtoja Rasa Martišienė
Išvyka į Alpakų ūkį
Rugsėjo 17 d. grupės „Ežiukai“ ugdytiniai važiavo į Alpakų ūkį, esantį Dargaičių k., Gruzdžių sen., Šiaulių raj. Kaime vaikus pasitiko šio ūkio šeimininkas Raimondas Neverdauskas. Jis supažindino ugdytinius su ūkyje gyvenančiais nuostabiais gyvūnais: alpakomis, lamomis, mini ožiukais, kupranugariu ir kt. Vaikai sužinojo, ką gyvūnai mėgsta ėsti, kuo ypatingi, kokia jų nauda ir pan. Ugdytiniai patyrė daug džiugių emocijų bei įspūdžių.
Dėkojame grupės vaikučių tėveliams ir Mėtos seneliui, už pagalbą organizuojant šią išvyką.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Spaudžiame ir ragaujame vaisių sultis“
Grupės ,,Ežiukai“ tėveliai į grupę atnešė daug įvairių vaisių. Juos mes rūšiavome pagal spalvą, dydį, skaičiavome, darėme salotas, piešėme, lipdėme. Penktadienį tėveliai parūpino sulčiaspaudę. Kartu, su vaikais spaudėme sultis iš įvairių vaisių: apelsinų, greipfrutų, obuolių, kivių, melionų, mandarinų. Stebėjome, iš kokio vaisiaus bėga daugiausiai sulčių, ragavome kiekvienų sulčių atskirai, stebėjome spalvas. Vaikai sužinojo, kad apelsinų, mandarinų, greipfrutų sultys yra panašių spalvų, o kivių spalva yra žalia. Skanaudami sultis, vaikai suprato, kad vienos sultys yra saldesnės, kitos rūgštesnės. Labiausiai vaikučiams patiko apelsinų sultys.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė
Eksperimentas su kopūstais
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai atliko eksperimentą su kopūstais. Pirmiausia apžiūrėjo esančias kopūstų rūšis (baltagūžis, raudongūžis, „Briuselio“, kalafijoras), aptarė jų formas ir dydžius, spalvą, sudėtį (kopūsto galva susukta iš lapų), kur auga, paragavo bei rankose pasvėrė. Po to vieną kopūstą išskirstėme po lapą. Vaikai išsiaiškino, kad kopūsto lapas kietas ir traškus. Iškilo klausimas, kaip mamos įvynioja įdarą į kopūsto lapą, jei jis lūžta lenkiamas? Užviriname virdulį su vandeniu ir karštu vandeniu užpilame išskirstytus kopūsto lapus ir paliekame pastovėti apie 10 minučių. Nuo kopūstų nupylus vandenį, palaukiame kol pravės. Vaikai pastebėjo kad nuo karšto vandens pasikeitė kopūsto lapų spalva, o palietus rankomis kopūsto lapas liko lankstus. Todėl ir galima daryti balandėlius. Visi vaikai noriai paragavo ir nuplikytų kopūstų lapų, pastebėjo kad skonis taip pat pasikeitęs. Priėjo išvadą, kad karštas vanduo keičia kopūsto lapų išvaizdą, skonį bei lapų pačią struktūrą.
Auklėtoja Diana Vaikšnorienė
Eksperimentas su apelsinais
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai atliko eksperimentą su apelsinais. Pirmiausia apžiūrėjo juos ir aptarė formą, spalvą, odelę, kur auga, ar kvepia. Po to vieną apelsiną nulupome, o kitą palikome su žieve. Vaikai spėliojo: kuris nuskęs, o kuris-plūduriuos. Įdėjus į indą su vandeniu, pamatė, kad nuluptas apelsinas nuskendo, o su žieve-plūduriavo. Vaikai sužinojo, kad tarp žievės ir minkštimo yra oro, kuris neleidžia skęsti. Taip kaip gelbėjimosi liemenė yra pripūsta oro, todėl vilkint ją galima drąsiai maudytis įvairiuose vandens telkiniuose.
Eksperimentas su augalais ir dažais
Augalai, panašiai, kaip ir gyvūnai, turi tam tikrą „kraujagyslių“ sistemą – vamzdelius, kuriais siurbiamas ir paskirstomas visam augalui vanduo bei naudingosios medžiagos. Ugdytiniai atliko eksperimentą, leidžiantį tai aiškiai pamatyti – pamerkė gėles į nudažytą vandenį parai. Eksperimentas pavyko, gėlytės žiedas nusidažė. Vaikai aiškiai pamatė augalo „kraujagyslių sistemą“ ir patyrė daug džiugių emocijų.
Grupės „Ežiukai‘“ ugdytiniai ir auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Eksperimentas su pienėmis
Vaikai prisiskynė dvi puokštes pienių. Vieną puokštę pamerkė į stiklinę su vandeniu paprastai, o kitos puokštės pienių kotelius suplėšė ir taip pat pamerkė į vandenį. Vandenyje esančių suplėšytų gėlių koteliai susisuko, susiraitė. Vaikai sužinojo, kad vanduo gali pakeisti suplėšytų pienių kotelių formą.
Grupė ,,Ežiukai‘‘ ugdytojai ir auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Pražydo gėlė“
Eksperimentą grupės „Ežiukai“ vaikai atliko namuose. Eksperimentui reikėjo: vandens, popierinių gėlių. Vaikai suprato, kad sušlapęs popierius plečiasi ir tokiu būdu skleidžiasi sulankstytos gėlės.
Auklėtoja Indrė Kvietkienė
„Vaivorykštė – vandens kelionė“
Tikslas: Sužinoti apie vandens savybes, keliauti iš vieno indo į kitą.
Rezultatas: Popieriniai rankšluosčiai yra gerai sugeriantys, todėl vanduo gali greitai ir lengvai jais judėti. Procesas, kurio metu vanduo juda popieriniais rankšluosčiais, yra vadinamas kapiliarų efektu (jo dėka vanduo augale pernešamas net į smulkiausias lapo gyslas). Keliaujant spalvotam vandeniui, susitikusios spalvos susimaišo.
Auklėtojos Jekaterina Surantienė
„Oro slėgis vienodas visomis kryptimis“
Tikslas: Susipažinti su vandens savybėmis.
Rezultatas: Kortelė nenukrenta ir prilimpa prie stiklinės. Ir stiklinę ir kortelę iš visų pusių slegia oras.
Kadangi oro slėgis visomis kryptimis vienodas, kortelė lieka prilipusi prie stiklinės.
Auklėtojos Jekaterina Surantienė
„Kaip greitai išpilti vandenį?“
Tikslas: Susipažinti su vandens savybėmis.
Rezultatas: Pilną butelį vandens apvertus ir sukiojant jį ratu, vanduo žymiai greičiau išbėga iš butelio.
Taip oras patenka į butelį ir išstumia vandenį.
Auklėtojos Jekaterina Surantienė
„Ar oras sveria?“
Tikslas: Įsitikinti, kad oras sveria.
Rezultatas: Svarstyklės pakrypo žemyn su tuo balionu, kuris liko susprogdintas.
Vadinasi oro pilnas balionas, sunkesnis už tuščia. Štai kodėl svarstyklių strypelis nusviro žemyn. Tai įrodo, kad oras irgi sveria.
Auklėtojos Sofija Ulienė
Vabzdžių, vabalėlių stebėjimas
Gamtoje vaikams smagu atrasti, tyrinėti, susipažinti, sužinoti… Šylant orams, tėveliai kartu su vaikučiais vyko į mišką, kiti savo kieme, treti savo balkone, ieškojo įvairių vabzdžių, vabalėlių. Tėvelių pagalba, vaikai surado daug įvairių gyvių: sraigių, sliekų, skruzdėlių, boružėlių, drugelių, bitučių… Stebėjo jų gyvenimą, susipažino su jų išvaizda: skaičiavo sparnelius, kojytes ir kt. Sužinojo, kodėl boružėlių tokia ryški spalva, kokia jų nauda, kur jos gyvena. Skaičiavo, kiek boružėlės turi taškelių, tyrinėjo, kaip juda sraigė, sliekas, stebėjo, kaip skraido drugeliai, bitutės. Vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, kaupė įvairią patirtį, buvo ugdomas ekologinis sąmoningumas.
Grupės „Ežiukai“ vaikučiai, tėveliai ir auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Eksperimentas „Neskęstantis kiaušinis“
Eksperimentą vaikai atliko namuose kartu su tėveliais. Į dvi stiklines (kuriose tilpo po kiaušinį) įpylė vandens iš čiaupo. Į vieną iš stiklinių įdėjo keletą šaukštų valgomosios druskos ir gerai išmaišė, kol didžioji dalis druskos ištirpo, o vanduo praskaidrėjo. Vieną kiaušinį atsargiai įdėjo į vandens stiklinę be druskos. Jis skendo ir atsidūrė ant dugno. Antrą kiaušinį įdėjo į vandens stiklinę, kuriame įberta druskos. Šis kiaušinis pakibo paviršiuje. Vaikučiai suprato, kad druska pakeitė vandens tankį, jis pasidaro didesnis, ir tuomet kiaušinis tokiame vandenyje neskęsta.
Grupės „Ežiukai“ vaikučiai, jų tėveliai ir auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Eksperimentas „Nuogas kiaušinis“
Eksperimentą vaikučiai atliko kartu su tėveliais. Žalią kiaušinį vaikai įdėjo į stiklinę ir ant jo užpylė acto. Po dviejų dienų kiaušinius atsargiai nuplovė šaltu vandeniu. Kiaušinio lukštai jau buvo ištirpę. Vaikai sužinojo, kad actas ištirpino kiaušinio lukštą ir kiaušinis tapo nuogas.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Bandymas „Medūza butelyje“
Bandymą vaikai atliko namuose, kartu su tėveliais. Tai labai smagus žaislas! Atlikę bandymą vaikai suprato, kad medūzos mėgsta šilumą, todėl gyvena ant vandens paviršiaus, kur vasarą vanduo greitai sušyla.
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai, jų tėveliai ir auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Bandymas su pienu, pipirais ir skystu muilu
2020-03-30
Bandymą vaikai atliko namuose, kartu su savo tėveliais. Į lėkštutę įpylė pieno, po to įbėrė pipirų ir įkišo pirštuką. Ant piršto prilipo pipirai – „bakterijos“. Po to pirštuką įkišo į muiluotą vandenį ir tik po to, į pieną su pipirais. Pipirai traukėsi į šalis. Atlikę bandymą, vaikai suprato, kodėl reikia plautis rankytes.
„Trispalvė kitaip“
Ant kosmetinių vatos diskelių vaikučiai pipete lašino spalvotą vandenį, nudažytą maistiniais dažais. Eksperimentas padėjo įsiminti Lietuvos valstybės vėliavas.
Eksperimentą atliko grupės „Ežiukai“ vaikučiai ir jų auklėtoja Regina Kvaliauskienė
Eksperimentas su Skittles saldainiais
„Lietuvos spalvų simfonija“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai atliko eksperimentą su saldainiais Skittles. Lėkštėje saldainius išdėliojo Lietuvos spalvų seka. Į lėkštę iš lėto įpylė vandens. Saldainius užpylus vandeniu, vaikai stebėjo, kaip susilieja spalvos. Aptarė vandens ir saldainių reakciją. Išsiaiškino, kad iš saldainių galima sudėti įvairius ornamentus ir gausis vis kiti raštai.
Grupės auklėtoja Diana Vaikšnorienė
Eksperimentas „Šokančios razinos“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai atliko eksperimentą su razinomis ir gazuotu mineraliniu vandeniu. Atsargiai atsukome gazuoto vandens butelio kamštį ir subėrėme razinas. Kamštį užsukome. Razinos pradėjo kilti aukštyn ir vėl leistis žemyn – atrodo, tarsi „šoktų“. Išsiaiškinome, kad kai razinos nuskęsta, angliarūgštės, kuria gazuojamas vanduo, burbuliukai jas tarsi aplimpa ir iškelia į paviršių. Paviršiuje burbuliukai sprogsta, razinos vėl darosi sunkesnės už vandenį ir skęsta. Skęsdamos vėl „aplimpa“ angliarūgštės burbuliukais, kurie kelia jas aukštyn. Taip susidaro įspūdis, kad razinos šoka.
Grupės auklėtoja Diana Vaikšnorienė
Batų antspaudai
Vaikai vaikštinėjo šlapiu purvu ir po to vienas paskui kitą žingsniavo per ištiestą popieriaus lapą. Ugdytiniai suprato, kad purvas palieka ryškius atspaudus, nes batai yra nešvarūs. Eksperimentas paskatins valytis batukus einant į patalpą.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė ir grupės „Ežiukai“ ugdytiniai
Keliaujantis vanduo
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai tyrinėjo, kaip keliauja vanduo. Įpylėme į 2 stiklinius indus vandens ir nudažėme geltona bei žalia spalvomis. Tarp jų pastatėme trečią – tuščią indą. Įmerkėme popierinių rankšluostukų dalį į spalvotą vandenį, o kitą galą – į tuščią indą. Vaikai stebėjo, kaip spalvotas vanduo keliauja rankšluostuku į tuščią indą ir ten pradėjo lašėti. Susimaišius dviem spalvom – atsirado trečia spalva.
Grupės „Nykštukai“ auklėtoja Rasa Martišienė
Dirbtinis sniegas
Ankstyvojo amžiaus grupėje „Kačiukai” vyksta tyrinėjimų savaitė. Lavinama smulkioji motorika. Vaikai iš krakmolo ir aliejaus gamino dirbtinį sniegą, lipdė sniego senius, sniego gniūžtes.
Auklėtoja Indrė Kvietkienė
Eksperimentas su krakmolu
Aiškinomės krakmolo savybes (birus, skystas, tąsus, glitus). Vaikai eksperimento metu suvokė visas krakmolo būsenas, kaip keičiasi krakmolas užpilus šalto ir karšto vandens. Susipažino su naujomis sąvokomis tąsus, glitus.
Grupė „Boružėlės“, auklėtoja Renata Gindrėnė
Tyrinėjimas „Spalvų pasaulis“
Atlikome eksperimentą su maistiniais dažais, pienu ir indų plovikliu. Vaikai stebėjo kaip susiliedamos spalvos keičiasi. Suvokė, kad liejant dvi spalvas galim išgauti trečią spalvą.
Grupė „Boružėlės“, auklėtoja Renata Gindrėnė
Raketa
Grupės „Drugeliai“ vaikai kalbėjo apie kosmosą, žvaigždes. Sužinojo, kad kosmosas yra labai toli, norint jį tyrinėti, pažinti reikalingi tam tikri prietaisai ir įrenginiai – raketos , teleskopas… Vaikai pasigamino raketas, kurių pagalba rengė varžybas „Kuri raketa pasieks mėnulį“.
Auklėtoja Jekaterina Surantienė.
Eksperimentas „Oro balionas“
Priemonės: plastikinis butelis, balionas, Actas, soda. Eiga: Į balioną priberiame 2 šaukštelius sodos. Į plastikinį buteli įpilame puse stiklinės acto. Ant butelio užmauname balioną ir suberiame baliono turinį. Actas su soda sureaguoja, nuo garų balionas prisipučia.
Grupė „Drugeliai“, auklėtoja Jekaterina Surantienė
Eksperimentas „Trispalvė“
Pirmiausia nusidažėme maistiniais dažais vandenį geltona, žalia ir raudona spalvomis. Po to į raudonos spalvos vandenį įdėjome septynis šaukštus cukraus, į žalios spalvos – penkis šaukštus cukraus ir į geltonos spalvos – vieną šaukštą. Kai cukrus gerai ištirpo, į tuščią stiklinę pirmiausia pylėme raudonos spalvos, po to žalios ir po to geltonos spalvos vandenį. Vaikučiai labai apsidžiaugė, išvydę tokią trispalvę. Eksperimentą atlikome su 3 m. vaikučiais.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
„Ledukų išdaigos“
Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai tyrinėjo ledo gabalėlius ir išsiaiškino jų savybes.
Grupės „Nykštukai“, auklėtoja Rasa Martišienė
2020-01-08
Vykdome STEAM programą. Užsiėmimai vyksta netradicinėse aplinkose, domimės artimiausia aplinka, taikome įvairius pažinimo būdus.
Eksperimentas „Ištirpink eglutę“
Maistiniais dažais, skiestais su vandeniu nusidažėme žalia spalva sodą. Po to suformavome kūgio formos „eglutę“ ir pipetės pagalba, nuo eglutės viršaus lašinome actą. Buvo smagu stebėti, kaip eglutė „tirpsta“. Eksperimentą atlikome su 3 m. vaikučiais.
2020-01-07
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Piešimas su pienu ir žvakės liepsna
Eksperimentą atlikome su 3 m. vaikučiais, Pasiėmę ausų krapštukus, juos įmerkę į pieną vaikai piešė piešinėlį: snaiges, kamuoliukus, braukė įvairias linijas ir pan. Pienui išdžiūvus pakėliau lapą virš žvakės liepsnos, kad žvakė šildytų blogąją lapo pusę. Vaikai stebėjo, kaip jų piešinėliai paryškėjo ir gavosi iš ties gražūs. Ryškėjančios linijos vaikams suteikė daug džiaugsmo ir nuostabos.
Grupės „Ežiukai“, auklėtoja Regina Kavaliauskienė
2019-12-12
Žaidimas „Sudėk žmogeliuką“
Iš geometrinių figūrų vaikučiai sudeda žmogeliukus. Užduotėlę atliko 3 m. ugdytiniai.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė
Žaidimas „Vaiduoklių gaudytojai“
Vakare, kai sutemsta, išjungiame grupėje šviesas, imame žibintuvėlius ir vaikštome po grupę dairydamiesi, kas yra viename ar kitame kampe. Aptariame, kad visa grupė pasikeitusi. Juk vaikai bijo ne pačios tamsos, o to, kaip jai atslinkus viskas aplink pasikeičia.
Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai ir jų auklėtoja Regina Kavaliauskienė
2019-11-21
Robotikos-inžinerijos būrelis
Pagal duotą pavyzdį vaikai konstravo įvairias transporto priemones.
Užsiėmimą vedė mokytoja Ilona
2019-11-13
Eksperimentas „Piešimas ant pieno“
Į pieną mažais lašeliais lašinome dažus. Tuomet mirkėme ausų krapštuką į indų ploviklį ir juo baksnojome į dažus piene. Buvo įdomu stebėti, kaip judėdami dažai sudaro vis kitokius raštus.
Eksperimentą atliko 3-4 m. vaikučiai ir jų auklėtoja Regina Kavaliauskienė
2019-11-05
Eksperimentas „Spalvoti muilo burbulai“
Į skirtingos spalvos vandenį, įlašinome keletą lašų skysto muilo. (Vandenį nusidažėme su senais, panaudotais flomasteriais). Pro šiaudelį pūtėme muilo burbulus, kol burbulai ėmė leistis ant stalo. Stebėjome, kaip burbulai nesprogsta, o tarsi „keliauja“ iš stiklinės. Priglaudę balto popieriaus lapą prie spalvotų burbulų, gavome įdomų piešinėlį.
Eksperimentą atlikome su 3-4 m. vaikais
Grupės „Ežiukai“, auklėtoja metodininkė Regina Kavaliauskienė
2019-13-30
Vėjas
Ankstyvojo amžiaus vaikai gaudo vėją, tyrinėja, aiškinasi jo savybes. Vaikai sužinojo, jog vėjas yra nematomas, bet pajausti ir pagauti jį įmanoma.
Auklėtoja Indrė Kvietkienė, grupė „Kačiukai“
Nuimtas derlius
Vaikai susipažįsta su auginamomis daržovėmis, jas tyrinėja, ragauja.
Grupės „Kačiukai“
Auklėtoja Indrė Kvietkienė
„Tyrinėjam grūdus“
STEAM veikla nenutrūksta ir vasarą
Sveikatinimo takelis patinka ir mažiausiems ir didžiausiems darželio vaikučiams.
Įrengtas „Afrikietiškas“ daržas
STEAM veiklų koordinatorė – auklėtoja metodininkė Regina Kavaliauskienė 2019-06-12
„Šeimų šventė“
Robotikos būrelis Šeimų šventėje, 2019-05-15.
„Rūta“
Šokolado dirbtuvės Šiaulių saldainių fabrike „Rūta“, 2019-05-27. Grupės ,,Ežiukai“ (5-6 m.) ugdytiniai ir jų auklėtoja Regina Kavaliauskienė.
„Valerijonas“
Ekskursija su grupės „Ežiukai“ (5-6 m.) ugdytiniais į Šiaulių miesto vaistinę „Valerijonas“.
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė 2019-04-25
Bandymai su magnetu „Lobis“
Dalyvavo grupės „Ežiukai“ (5-6 m.) ugdytiniai
Auklėtoja Regina Kavaliauskienė 2019-04-30
„Muilo burbulai“
Veikla grupėje eksperimentas su vandeniu „Muilo burbulai“. 4-5 amžiaus vaikai.
Auklėtoja Renata Gindrėnė 2019 03 06
„Vandens savybės“
Veikla grupėje eksperimentas „Vandens savybės“. 4-5 metų vaikai.
Auklėtoja Renata Gindrėnė 2019 03 04
„Augo žirnis ir pupa“
Sodinome pupeles ir žirnius, stebėjome jų dygimą ir kai paaugo per sodinome į lauką. Lauksime žirnių, kada galėsime valgyti.
Grupė „Kiškučiai“ 3-4 m.
Eksperimentas su kiaušiniais
Skandinome kiaušinius. Sužinojome, kad labai sūriame vandenyje, virtas kiaušinis plūduriuoja, o paprastame – skęsta.
Eksperimentą atliko grupės „Ežiukai“ ugdytiniai ir jų auklėtoja Regina Kavaliauskienė.
Naudota literatūra: Ona Monkevičienė, „Idėjos vaikų saviraiškai ir kūrybai“, Vilnius 1999.
Eksperimentas „Stebuklingas balionas“
Eksperimentą atliko grupės „Ežiukai“ ugdytiniai ir jų auklėtoja Regina Kavaliauskienė.
Naudota literatūra: Ramunė Burškaitienė, Pedagogo knyga „OPA PA DRAUGAI PI KA!“, „Šviesa“, 2016 m.