STEAM ARCHYVAS

Vykdome STEAM programą. Užsiėmimai vyksta netradicinėse aplinkose, domimės artimiausia aplinka, taikome įvairius pažinimo būdus.

2025 METŲ VEIKLOS

„Paukštelių pyragėliai“

Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai visa savaitę kalbėjo apie paukštelių globą žiemos metu. Aiškinosi ko reikia, kad paukšteliai būtų sotūs. Tyrinėjo, svėrė, skaičiavo kiek šaukštelių grūdų ir pačių grūdų telpą į vieneto svarelį, o kiek į dešimtuko svarelį. Aiškinosi kiek paukštelių galima pamaitinti su skirtingo kiekio grūdų. Lygino kur telpa mažai, o kur daug grūdelių. Lipdė ir dekoravo paukštelių pyragėlius. Ši veikla padėjo vaikams plėtoti aplinkos pažinimo ir tyrinėjimo gebėjimus.

Mokytoja
Diana Vaikšnorienė

2024 METŲ VEIKLOS

„Baltas angeliukas“

„Smalsučių“ gr. vaikai džiaugiasi prasidėjusia žiema, gražiu adventiniu laikotarpiu. Daug šnekame apie gerumą, atjautą, saugumą, mūsų angelus, kurie mus saugo. Vaikai nusprendė iš vatos diskekių , medinio burbuliuko, blizgučių pagaminti angelą. Jį pasodino į blizgančias sniego pusnis. Darbavosi su karštais klijais, skylamušiu. Po kruopštaus darbo vaikai džiaugėsi savo angeliukais.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

Eksperimentas su krepiniu popieriumi

Ant akvarelinio popieriaus, vaikai dėliojo sukarpytą krepinio popieriaus skiauteles, ant viršaus užpurškė vandenį ir laukė, kol popierius išdžius. Nuėmę krepinio popieriaus skiauteles, grožėjosi gauta rudens spalvų mozaika. Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai įtvirtino rudens spalvas, patyrė atradimo džiaugsmą. Vaikai suprato, kad ir be dažų galima išgauti gražius paveikslus.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„Rudeninis lapas“🍁🍂

„Smalsučių“ gr.vaikai džiaugiasi gražiu rudeniu ir „veidrodiniu“ būdu nupiešė savo rudeninius lapus. Surengė parodėlę ir spalvingais darbeliai papuošė darželio erdvę. Tai puiki galimybė skleistis vaikų kūrybai.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

STEAM veikla ,,Švarios rankytės – sveiki mes“

Mokytoja Greta su „Saulučių“ grupės vaikais aptarė vieną svarbiausių būdų, kaip apsaugoti save nuo įvairių ligų – tai rankų plovimas su muilu. Į lėkštę su vandeniu įpylėme pipirų (tai buvo mūsų bakterijos), tada ant piršto užsilašinome lašelį muilo ir merkėme į vandenį su pipirais. Stebėjome kaip muilas išsklaido pipirus aplink save. Atlikę šį bandymą vaikai suprato, kad muilas ir vanduo nuo rankų nuplauna mikrobus ir bakterijas. Vaikams buvo įdomu stebėti eksperimentą, o paskui pažaisti su vandeniu.

Mokytoja: G. Soltanaitė

Etvining projektas „STEAM-VELYKOS“

Kovo 29-balandžio 29 dienomis mokytojos A. Stakutienė, L. Levit-Petrovienė, J. Liudavičienė, I. Sutkuvienė, V. Balčiūnė, G. Soltanaitė , D. Stankūnienė organizavo nacionalinį etwiningo projektą „STEAM-VELYKOS“.
Projekto tikslas-kurti įvairią Velykinę atributiką, naudojant STEAM elementus;
Dalyvavo 3-6 metų vaikai. Buvo kuriami STEAM velykiniai darbai, vykdomi eksperimentai, vykdoma pažintinė-tiriamoji veikla.
Vaikai skatinami domėtis socialine-kultūrine aplinka, velykų šventimo prasme, papročiais ir tradicijomis.
Apibendrinant projektą sukurtos 3 knygos „: „STEAM eksperimentai“, „STEAM pažintinė-tiriamoji veikla“ ir „STEAM kūrybiniai darbai“.
Dalyvavo: Šiaulių m. l/d „Bitė“, „Gintarėlis“, „Ąžuoliukas“, Jurbarko Skirsnemunės J. Baltrušaičio pagrindinė mokykla, Kauno r. Girionių l/d, Radviliškio r. Sidabravo gimnazija.
Vaikai daug sužinojo apie šv Velykas ir patyrė daug džiugių emocijų.
„Steam – Velykos“ knyga

STEAM atradimai Lieporių parke

Balandžio 18 d. mokytojos Regina Kavaliauskienė, Greta Soltanaitė ir Jūratė Liudavičienė organizavo atvirą veiklą ,,STEAM atradimai Lieporių parke‘‘. Veikloje dalyvavo 5-6 m. ugdytiniai iš l/d ,,Voveraitė‘‘, l/d ,,Vaikystė‘‘, l/d ,,Bitė‘‘ ir l/d ,,Gintarėlis‘‘. Parke vaikus pasitiko personažai: bitutė, varlytė ir boružėlė. Jos vaikams paruošė įdomią staigmeną. Išsitraukę mąstymo žemėlapius ugdytiniai atliko boružėlės, bitutės ir varlytės užduotis: matavo medžių kamienų storį, atstumą tarp medžių, panaudodami vaškines kreideles ir piešimo popierių, spalvino medžio žievę ir kt. Atlikus užduotis, vaikams, buvo pasiūlyta įsivertinti patirtus įspūdžius emocijomis. Veiklos dalyviams buvo įteiktos padėkos ir padovanoti gyvų gėlių vazonėliai. Šios veiklos metu vaikai patobulino skaičiavimo ir matavimo, aplinkos pažinimo, sakytinės kalbos, bendravimo ir bendradarbiavimo su bendraamžiais ir suaugusiaisiais įgūdžius bei praplėtė žinias apie Lieporių parke augančią augmeniją.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM „Ried margutis“

Grupės „Smalsučiai“ ugdytiniai visa savaitę kalbėjo apie Velykas ir jų simbolį margutį. Iš įvairių konstruktorių sukūrė didesnį už save margutį. Dėliodami detales pakartojo spalvų pavadinimus. Ši veikla padėjo vaikams plėtoti aplinkos pažinimo ir konstravimo gebėjimus. Kartu su Velyke ir zuikutėmis pasidžiaugė savo veiklos rezultatu.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

STEAM ,,Aš auginu“

“Saulučių” gr. vaikučiai kartu su mokytoja Greta laukdami Šventų Velykų sėjo Velykinę žolytę. Jie stebėjo augalų dygimą, augimą, mokėsi juos prižiūrėti. Pačių užauginta Velykinė žolytė papuošė kiekvieno Velykinį stalą.

Mokytoja Greta Soltanaitė

STEAM veikla ,,Margutis iš druskos“

„Saulučių” grupės vaikai su mokytoja Greta išbandė piešimo būdą su druska. Jie margino Velykinius kiaušinius, panaudojant druską, stebėjo kaip dažai sklinda druskoje, samprotavo ar ji tirps sušlapinta. Spalvų raštai ir įvairovė vaikus nustebino.

Mokytoja Greta Soltanaitė

NESKĘSTANTIS KIAUŠINIS

Į stiklines įpylėme vandens. Į vieną iš jų įbėrėme keletą šaukštų valgomosios druskos ir gerai išmaišėme. Druska ištirpo, o vanduo praskaidrėjo.
Vieną kiaušinį atsargiai įdėjome į vandens stiklinę be druskos. Jis nuskendo ant dugno. Antrą kiaušinį įdėjome į vandens stiklinę, kurioje įberta druskos. Šis kiaušinis laikėsi paviršiuje.
Tada į stiklinę įpylėme dar šiek tiek vandens, kad druskos kiekis vandenyje sumažėtų. Kiaušinis vėl nusileido ant dugno.
Vaikai sužinojo, kad sūriame vandenyje kiaušinis neskęsta. Kodėl taip nutiko? Druska pakeitė vandens tankį, jis pasidarė didesnis ir kiaušinis sūriame vandenyje pakilo į paviršių.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

Velykinis vainikas iš antrinių žaliavų

Su „Boružėlių“ grupės ugdytiniais daug šnekame apie rūšiavimą, antrinių žaliavų panaudojimą. Nusprendėme iš kiaušinių dėklo pagaminti Velykų vainiką. Mokyt.Jurgita padėjo iškirpti gėlytes, lapelius, o vaikai juos nudažė. Vainiką apsukome virvute, apklijavome pagamintais papuošimais. Su šiuo darbeliu dalyvaujame parodoje „Velykinis vainikas“

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

STEAM margutis

„Boružėlių“ gr.vaikai ruošiasi gražiausiai pavasario šventei-Šv.Velykoms. Iš įvairių kaladėlių, sagų, pagaliukų pagamino netradicinį kiaušinį. Puiki galimybė skleistis vaikų kūrybai.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

,,STEAM – Velykos“

Neįprasta technika marginame kiaušinius, aiškinamės iš ko sudarytas kiaušinio lukštas, kodėl acto rūgštis tirpdo lukštą, o vanduo – ne. ,,Drugelių“ grupė

Mokytoja Ingrida Sutkuvienė

„Su spalvom žaidžiu – sveikas esu“

Grupė „Smalsučiai“ vykdo projektą „Su spalvom žaidžiu – sveikas esu“ Visą savaitę tyrinėjo mėlyną spalvą: darė mėlynus darbelius ir žaislus, ragavo mėlynus sveikus užkandžius, padarė eksperimentą mėlyną vulkaną.

Pirma pavasario diena

Grupė „Smalsučiai“ pirmą pavasario dieną kovo 1 ąją pasidžiaugė su pirma pavasario gėlyte snieguole ir parnešė į grupę lesyklėlę, nusprendė, kad paukšteliams jau nebereikia.

Paskutinė žiemos diena

Grupė „Smalsučiai“ paskutinę žiemos dieną atsisveikino su žiema. Iš dirbtinio sniego padarė besmegenius grupėje ir jos ištirpdino. Buvo įdomu patiems tirpdyti besmegenius

STEAM projektas „Dovana darželiui“

Respublikinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ir jų mokytojų virtualus STEAM projektas „Dovana darželiui“.

Tikslas: Šiaulių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ 50 metų gimtadieniui paminėti ir bendradarbiavimo plėtrai tarp šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų.

Projektą koordinavo Šiaulių l/d „Gintarėlis“ direktorė L. Garbačiauskienė, Direktoriaus pavaduotoja ugdymui R. Kopilovienė.

Organizavo mokytojos:R. Kavaliauskienė, J. Liudavičienė.

Grupė „Smalsučiai“ STEAM

Grupė „Smalsučiai“ vykdo projektą „Su spalvom žaidžiu- sveikas esu“. Vasario 16 -ąją švęsdami Lietuvos gimimo dieną žaidė, tyrinėjo, darė eksperimentus su Lietuvos spalvomis. Po šių tyrinėjimų labai gerai žinojo, kokios yra Lietuvos vėliavos spalvos

Projektinė veikla. ,,Keliauju po Lietuvą su Bee-bot bitute“

„Drugelių“ grupės vaikai dalyvauja respublikiniame projekte ,,Keliauju po Lietuvą su Bee-bot bitute“. Pristatėme priemonę „Surask kelią į pilį“. Mokėmės teisingai programuoti robotukus ieškodami kelio į žinomiausias Lietuvos pilis.

Mokytoja Ingrida Sutkuvienė

Projektinė veikla. „Kokiuose namuose gyvena žmonės?“

Projekto metu gr. „Nykštukai‘ vaikučiai susipažino su įvairių tipų namais, jų pavadinimais, pagrindinėmis namo dalimis. Papildė žinias apie statybines medžiagas, įrankius. Ir diskutavo kam iš vis reikalingi namai.., ar visi gamtoje turi savo namus… Patys savarankiškai projektavo namus iš dantų krapštukų ir plastilino. Visi suprato, kad norint pastatyti namus reikia kruopščiai, atidžiai ir neskubant dirbti.

Mokytoja Diana Vaikšnorienė

STEAM veikla „Sapnų gaudyklė“

„Kiškučių“ grupės vaikai gamino „Sapnų gaudykles“. Įtvirtino apskritimo pavadinimą. Vyniojo siūlus apie apskritimą. Lavino rankų smulkiąją motoriką. Rašo mazgus kitais, priklijavo kriaukles.
Džiaugėsi savo ir draugų darbais.

Mokytoja J. Liudavičienė

„ŽIEMA IR LEDO ŠALYS“. VEIKLA SU ROBOTUKU BITE

Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai įtvirtino savo žinias apie žiemą, jos požymius ir ledo šalis: Arktį, Antarktidą, žaisdami su robotuku Bite. Vaikai mokėsi skaičiuoti Bitės žingsnelius ir ją programuoti nurodant kryptis. Veiklos metu taip pat įtvirtino žinias apie Pietų ir Šiaurės ašigalių ledo šalis. Jas atrado grupės gaublyje. Ugdytiniams labai patiko programuoti robotuką Bitę ir stebėti kaip ji keliauja į nurodytą vietą.

Parengė:
Mokytoja Diana Vaikšnorienė

Grupės „Smalsučiai“ Oranžinės spalvos savaitė.

Grupė „Smalsučiai“ vykdo projektą „Su spalvom žaidžiu-sveikas esu“ .Buvo oranžinės spalvos savaitė. Vaikai puošėsi oranžine spalva, žaidė oranžinius žaidimus, klausėsi oranžinių pasakų, darė oranžinius darbelius. Labiausiai patiko ragauti sveikus oranžinius užkandžius.

,,Drugelio“ grupės STEAM veikla ,,Į ką gali pavirsti vanduo“

Vaikai tyrinėjo vandens savybes, kas nutinka vandenį šaldant, kaitinant, bei jam sąveikaujant su kitomis medžiagomis. Aiškinomės, kas tirpsta, brinksta vandenyje, o kas lengvesnis už vandenį ir plūduriuoja paviršiuje (aliejus, pustplastis). Žaisdami žaidimus supratome, kodėl tirpstantis sniegas geriau kimba, kodėl yra sunkesnis už purų. Savo išvadas vaikai žymėjosi užduočių lapuose, mokėsi sudaryti diagramas, apskaičiuoti eksperimento laiką, numatyti būsimą rezultatą bei pasitikrinti savo turimas žinias.

Ingrida Sutkuvienė

„Snaigė kitaip“

„Boružėlių“ gr.vaikučiai su mokytoja Jurgita piešė „Snaigę kitaip“. Ant spalvoto popieriaus lapo pirmiausia su klijais nupiešėme snaigės kontūrus, bėrėme druską, o kai viskas nudžiuvo spalvinome įvairiomis spalvomis. Išėjo gražios, spalvotos snaigės. Savo darbelius eksponuosime parodoje.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

Šios savaitės „Boružėlių“gr.tema „Vaikų pamogos žiemą“.

Pirmadienio rytą aptarėme kokios yra žiemos pramogos. Vaikai minėjo: važinėjimą rogutėmis, sniego senio lipdymą, gniūžčių darymą, piešimą ant sniego ir t.t. Todėl nieko nelaukę pradėjome pramogauti. Važinėjomės rogutėmis, gaminome sniego gniūžtes, kasėme su kastuvėliais takus. Atsinešę tuščius mineralinio buteliukus vaikai pasigamino dažus ir išskubėjo į darželio kiemą piešti „Žiemos paveikslą“. Patyrėme daug džiaugsmo, juoko, gerų emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

STEAM VEIKLA „PIEŠINIAI ANT SNIEGO“

Grupės ,,Saulutės“ ugdytiniai atliko STEAM veiklą ,,Piešiniai ant sniego”. Grupėje pasiruošėme ryškiausių spalvų dažus, nešėmės juos į lauką ir su teptukais pasinėrėme į kūrybinį procesą. Vaikai piešė ant sniego, pažino spalvas, jas maišė, leido reikštis vaizduotei ir patyrė džiugių akimirkų.

Mokytoja Greta Soltanaitė

STEAM VEIKLA „PAUKŠTELIAI ŽIEMĄ“

„Ežiukų“ grupės ugdytiniai visą savaitę kalbėjo kokią pagalbą ir kodėl jie gali suteikti paukšteliams žiemą. Ant popieriaus ritinėlių vaikai tepė taukus ir voliojo sėklų mišinyje, taip lavindami ne tik pastabumą bet ir smulkiąją motoriką. Daugiausia džiaugsmo suteikė lesyklėlių kabinimas lauke ant medžių. Grįžus į grupę visi nekantriai lauke atskrendančių paukščių. STEAM veiklos metu vaikai sužinojo, kuo minta paukščiai, mokėsi empatijos paukšteliams.

 

Mokytoja Greta Soltanaitė

2023 METŲ VEIKLOS

STEAM VEIKLA ,,KALĖDINĖ EGLUTĖ‘‘

Artėjant Šv. Kalėdoms grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai nutarė pagaminti Kalėdinę eglutę iš netradicinių priemonių – gipsinio binto. Joms pagaminti buvo panaudoti popieriniai kubeliai, gipsinis bintas, kalėdiniai pabarstukai ir vanduo. Vaikai įdėmiai klausėsi mokytojos pasakojimo apie eglutės gaminimo technologiją, o vėliau, su dideliu entuziazmu, jas gamino. Ugdytiniai sužinojo, kaip gipsinis bintas, sudrėkintas su vandeniu, prikimba prie kartono ir stingdamas įgauna formą. Eglutėms išdžiuvus, vaikai jas papuošė ir savo darbelius padovanojo tėveliams.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„Šiltos ir šaltos raidės“

Eidami temą „Šiltos ir šaltos raidės“ pagal knygą „Žaismė ir atradimai“ Boružėlių“gr.vaikai mokėsi spalvų pavadinimus, atspalvius. Grupės erdvėje iešojo įvairių spalvų daiktų: žaislų, kaladėlių, mašinų ir t.t. Mokėsi pasakyti savo vardo raidę. Dekoravo savo vardo raidę. Kol vieni spalvino savo vardo raides su kreidelėmis, kiti guašu darė ornamentus, dar kiti štampavo. Vaikai rinkosi jiems labiausiai patikusią spalvą. Išėjo puiki raidžių parodėlė.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

EDUKACINĖ IŠVYKA Į ŠIAULIŲ KULTŪROS CENTRĄ

Lapkričio 28 d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai vyko į Šiaulių kultūros centre įsikūrusias ,,Amatų dirbtuves‘‘. Edukacijos ,,Molio ir stiklo bičiulystė‘‘ metu sužinojome, kaip žemėje randamas molis, kaip jis būdavo ruošiamas anksčiau ir dabar. Pamatėme, kokios keistos formos buvo pirmieji molio dirbiniai – puodai maisto gaminimui. Labiausiai patiko vaikams molio gabaliuką minkyti, kočioti, formuoti lėkštutę, ją dekoruoti stiklo granulėmis. Su nekantrumu lauksime galutinio rezultato – padėkliuko, kol jis išdegs specialiose aukštos temperatūros krosnyse. Šis kruopštus darbelis taps gražia namų dekoracija arba šilta dovanėle mamytei ar tėveliui artėjančių Šv. Kalėdų proga.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM veikla ,,Asmeninė erdvė‘‘

Su grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniais aiškinomės, kas yra asmeninė erdvė? Kokio dydžio ji yra? Kodėl svarbu gerbti kito žmogaus asmeninę erdvę? Kada ir kaip mes galime peržengti kito žmogaus asmeninę erdvę? Vaikai žaidė žaidimus poroje, voroje, nustatė asmeninės erdvės ribas skirtingoje bendroje veikloje. Tyrinėjo, kiek asmeninės erdvės reikia gulint ir stovint. Atsigulę ant popieriaus lapo visu ūgiu, kūno ribas apvedžiojo flomasteriu, apdėliojo kaštonais, kaladėlėmis, virve. Stovėdami lanko viduje nustatėme ar liečiame vienas kitą, jei rankas laikome ant klubų, iškėlę į viršų, ištiesę į šalis ir kt. Vaikai sužinojo, koks yra bendravimo su kitu žmogumi asmeninės erdvės dydis, iš ko suprantame, ar draugui patinka/nepatinka būti labai arti, apsikabinti.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM VEIKLA VAISIŲ SALOTOS

Su grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniais visą savaitę gilinome žinias apie visavertę mitybą, žaidėme žaidimą ,,Atpažink vaisių pagal skonį‘‘. Penktadienį gaminome sveikuoliškas salotas iš vaisių ir jogurto. Salotų gaminimo procesas vaikams buvo labai smagus ir įtraukiantis. Vaikai patys pjaustė, prisiminė ir pakartojo kiekvieno vaisiaus pavadinimą, mokėsi kultūringo elgesio prie stalo. STEAM veikla skatino savarankiškumą, atsakingumą, tarpusavio bendradarbiavimą. Vaikai noriai skanavo savo pagamintas salotas, sužinojo vaisių naudą žmogaus sveikatai.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

,,Kiškučių“ grupės STEAM veikla ,,Kaip pasigaminti stebuklingus burbulinius dažus“.

Vaikai susipažino su vitaminais, sužinojo, kad C vitaminas gyvena citrinoje. Ją ragavo, nusakė skonį – rūgšti. Sužinojo, kad medžiagos soda ir citrinos rūgštis reaguoja, tyrinėjo, kaip akrilas, soda ir citrinos rūgštis virsta spalvotais burbulais. Vaikai savarankiškai atliko eksperimentą, bėrė sodą į ledų formeles, lašino dažus, stipriausieji spaudė citrinos sultis.

Džiaugėsi gautu rezultatu.

Ingrida Sutkuvienė

STEAM veikla „Obuolių namas“

Grupės „Ežiukai“ ugdytiniai visą savaitę kalbėjo apie sveiką maistą, sveiką gyvenseną. Iš obuolių gabalėlių ir dantų krapštukų statė kuo aukštesnius ir tvirtesnius statinius. Ši veikla vaikams padėjo ugdyti konstravimo, aplinkos pažinimo bei skaičiavimo gebėjimus.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

STEAM veikla „Vabaliukai darželio kieme“

„Saulutės“ grupės ugdytiniai darželio kieme ieškojo vabaliukų, radę juos tyrinėjo per didinamuosius stiklus. Per šią STEAM pažintinę veiklą vaikai sužinojo, kad mus supa daug įvairių vabalų. Tyrinėjo jų išvaizdą, sužinojo, kaip juda, kur gyvena kuo minta ir kam jie reikalingi. Pajuto daug malonių įspūdžių, džiaugėsi radę vabalų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

IŠVYKA PO ĮŽYMIAS ŠIAULIŲ MIESTO VIETAS

Spalio 3 d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai išvyko aplankyti Šiaulių miesto unikalias vietas. Vaikai pėsčiomis keliavo nuo vieno objekto prie kito. Miesto savivaldybė, didinga Šv. Apaštalų Petro ir Pauliaus katedra, Saulės laikrodžio aikštė, skulptūra ,,Geležinė lapė‘‘ ir Gaidžio laikrodžio aikštė, ugdytiniams suteikė gerų emocijų ir energijos pliūpsnį. Ugdytiniai įtvirtino žinias apie savo gimtąjį miestą bei jo įžymias vietas.

STEAM VEIKLA ,,OBUOLIŲ PYRAGAS‘‘

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai kartu su mokytoja Regina Kavaliauskiene kepė obuolių pyragą.Vaikai pjaustė obuolių skilteles, skaičiavo ir plakė kiaušinius, maišė tešlą. Ruošos metu vaikai kalbėjosi apie savo mėgstamiausius pyragus, kuriuos kepa su savo tėveliais, močiutėmis. Ugdytiniai suprato kokių maisto produktų reikia, norint išsikepti obuolių pyragą, sužinojo apie kepimo miltelių svarbą, lavino skaičiavimo ir matavimo įgūdžius, susipažino su virtuvės aplinka.

Patyriminė veikla suteikė vaikams kepimo įgūdžių ir daug džiugių emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM veikla ,,Nuo popieriaus perdirbimo iki bičių populiacijos didinimo“

Rugsėjo mėnesį grupės „Drugeliai“ ir „Nykštukai“ vykdė projektą „Dryžuoti atradimai: nuo popieriaus perdirbimo iki bičių populiacijos Šiauliuose“. Grupėse vyko edukacinės dirbtuvės apie popieriaus perdirbimą, paskaitėlė vaikams apie gėlių ir aplinkosaugos svarbą bičių populiacijoms. Dirbtuvėlių metu vaikai įgijo praktinių įgūdžių, kaip perdirbti popierių, pasigaminti gėlių ,,bombas“ (širdeles) ir jas naudoti gėlių sodinimui. Edukacinės dirbtuvės vykdytos ruošiantis projekto baigiamajam renginiui – aplinkosauginei akcijai Šiaulių mieste.

Mokytojos: Ingrida Sutkuvienė, Diana Vaikšnorienė

„KURĖJAI“

Grupėje „Nykštukai“ rugsėjo 1 diena prasidėjo nuo naujų žaidimų išbandymo. Ugdytiniai kūrė įvairius erdvinius statinius. Dalinosi savo turima patirtimi, kaip geriau panaudoti žaidimo jungtis, kad pavyktų norimas statinys. Emocijos ir kūryba džiugino visus. Naujus žaidimus grupei padovanojo vaikų tėveliai.

Mokytoja Diana Vaikšnorienė

GRUPĖS ,,EŽIUKAI‘‘ 4-5 M. PROJEKTAS ,,LABAS, ABĖCĖLE‘‘

 

Projekto tikslas: pažinti savo vardo pirmąją raidę, ją ,,parašyti‘‘, taikant įvairius STEAM metodus.
Projekto uždaviniai:

  • Skatinti vaikus domėtis raidėmis;
  • Ugdyti vaikų kūrybiškumą, išradingumą, taikyti įvairias kūrybinių darbų atlikimo technikas;
  • Skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą su grupės ugdytiniais ir jų tėveliais.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

IŠVYKA Į L/D ,,PASAKA‘‘ STEAM CENTRĄ

2023 m. gegužės 39 d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytojai kartu su mokytoja Regina Kavaliauskiene lankėsi l/d ,,Pasaka‘‘ STEAM centre. Vaikai žaidė interaktyvius žaidimus, kurių metu įtvirtino žinias apie geometrines figūras, panaudodami 3 D pieštukus spalvino širdutes, pasiskirstę komandomis po 3-4, ,,statė‘‘ namus, vėliau pasakojo, kas juose gyvena ir pan. Įsitraukimas į STEAM veiklą ugdytiniams padėjo ugdytis technologinius, inžinerinius ir kūrybinius gebėjimus, stiprino jų pasitikėjimą savimi ir gebėjimą dirbti komandoje.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

,,Gėlės ir žolelės mano darželyje“

„Drugeliai“ grupės ugdytiniai ieškojo, tyrinėjo darželyje augančias gėles, žoleles, rinko jų herbarą, gamino žaliąsias apyrankes, ieškojo informacijos apie rastas gėles internete, plakatuose.

Ingrida Sutkuvienė

GRUPĖS ,,EŽIUKAI‘‘ VAIKAI – KATINŲ MUZIEJUJE

Gegužės 24 d. grupės „Ežiukai‘‘“ vaikai lankėsi Šiaulių jaunųjų gamtininkų centre, Katinų muziejuje. Susipažino su ,,muziejaus direktoriumi‘‘ katinu Perlu. Vaikai pamatė įvairių kačių statulėlių, eksponatų iš daugelio pasaulio šalių. Aplankėme gyvąjį kampelį, kuriame gyvena įvairūs egzotiški gyvūnai. Vaikai pabendravo su kalbančia papūga, pamatė iguana, smauglį, jūrų kiaulytę ir kitus gyvūnėlius. Išvykos metu ugdytiniai tobulino aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kasdienių gyvenimo įgūdžių kompetencijas. Ši edukacija vaikams suteikė labai daug džiugių emocijų ir įspūdžių.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM VEIKLA „Gamtinės medžiagos“

Grupės „Ežiukai“ vaikai su mokytoja Greta mokėsi kurti, surasti ir atkartoti įvairias sekas. Vaikai turėjo atlikti įdomią užduotį: tarsi detektyvai lauke ieškojo gamtinių medžiagų sekos. Ieškojo savo užduoties lape susikurtos sekos elementų, juos dėjo eilės tvarka pratęsdami seką. Vaikams buvo įdomu lauke ieškoti esančių elementų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

,,Spalvų šalyje“

,,Saulučių“ grupės vaikai atliko eksperimentą „Spalvų šalyje“. Popierinio rankšluosčio juostelės abiejuose galuose flomasteriais vaikai nuspalvino įvairių spalvų kvadratėlius ir įmerkė į vandenį. Vanduo popieriniu rankšluosčiu sunkėsi, spalvos liejosi ir susijungė. Vaikams buvo įdomu stebėti kaip spalvos išsilieja vandenyje ir popieriuje.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

STEAM VEIKLA „ŠOKANČIOS KIRMĖLĖS“

Grupės ,,Ežiukai“ ugdytiniai atliko bandymą su kirmėlių formos guminukais. Perkėlėme guminukus iš stiklinės su vandeniu į stiklinę su actu ir vos po kelių sekundžių pastebėjome, kaip kirmėlaitės pasidengia burbuliukais ir pamažu ima kilti į stiklinės viršų. Kildamos jos keistai judėjo, tarsi šoko. Vaikai patyrė daug džiugių emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

„Gėlės mamytei“

„Boružėlių“ grupės ugdytiniai ruošiasi motinos dienai ir gėles mamytėms nutarė nupiešti kitaip.Pripūtę maišelį mirkė jį į dažus ir štampavo įvairispalves gėles. Nupiešę kotelį ir lapelius gavo puikias puokštes mamytėms.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

STEAM VEIKLA ,,AR SLIEKAI UŽUODŽIA, JAUČIA?‘‘

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai atliko bandymą su sliekais. Ant padėklo paleidome kelis sliekus, netoli išdėliojome obuolio skiltelę, saldainį ir bananą. Stebėjome, kaip sliekai elgėsi, kas jiems labiausiai patiko. Vaikai sužinojo, kuo sliekai minta, stebėjo, kaip jie juda, rangosi. Po bandymo sliekus išleidome į komposto dėžę.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„DIDYSIS MARGUTIS“

Grupėje „Nykštukai“ ugdytiniai sukūrė didžiulį margutį. Tam panaudojo grupės stalą, įvairius grupės žaisliukus, antrines žaliavas ir kt. priemones. Vaikai noriai siūlė savo idėjas: kokios turi būti linijos, spalvos ir priemonės. Vienas kito idėjas papildė, diskutavo ir priėjo prie bendrų sprendimų. Stengėsi dėlioti pagal savo sumanymus, vienas kitam padėjo. Patys džiaugėsi savo kūrybos rezultatu. Vaikai kurdami išpildė savo vaizduotę. Buvo miela stebėti jų entuziazmą, kūrybiškumą ir pagalbą vienas kitam. Mašinėlės buvo akimirksniu surinktos iš visos grupės…buvo malonu stebėti, kaip dirba vieninga komanda. Vaikai džiaugėsi savo kūrybos rezultatu. Rodė atėjusiems savo tėveliams.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja
Diana Vaikšnorienė

Kiaušiniai „Putokšliai“
(eksperimentas-dažymas)

Grupės „Nykštukai“ vaikučiai ruošiasi šv. Velykomis. Ir išbandė naują dažymo būdą-eksperimentą. Eksperimento metu ugdytiniai įvaldė naują kiaušinių marginimo būdą: pilė ant virto kiaušinio maistinius dažus, sodą ir actą. Stebėjo kaip šitas gautas mišinys burbuliuodamas dažo kiaušinius, jo metu dar galėjo kiaušinį pasukioti įvairiomis kryptimis. Eksperimento metu vaikai mokėsi laikytis saugumo taisyklių. Vienas kitam patarinėjo į kurią pusę dar reikia pasukti, kad burbuliukai gražiai nudažytų kiaušinį. Šitas dažymo būdas vaikams labai patiko. Visi nusprendė, kad ir namuose pamokys savo tėvelius kaip galima linksmai, lengvai ir greitai numarginti kiaušinius. Vaikai patyrė daug džiugių emocijų. Turėjo galimybę tyrinėti, išbandyti ir pamatyti greitus savo eksperimento rezultatus. Buvo labai linksma.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja
Diana Vaikšnorienė

„Velykiniai margučiai“

„Boružėlių“ gr.vaikai ruošiasi artėjančioms šventėms. Iš neįprasto popieriaus, kuris padengtas juoda spalva vaikai turėjo aštriu plasmasiniu peiliuku raižyti raštus velykiniams kiaušiniams. Vaikai su tokia technika dirbo pirmą kartą. Tai kruopštus ir atsakingas darbas. Mažieji boružiukai puikiai susidorojo, išėjo daug gražių margučių.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

„Čiulba paukšteliai“

         Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai visa savaitę kalbėjo apie sugrįžtančius į Lietuvą paukščius. Iš įvairių spalvų bokštelių sukūrė einančius, skrendančius, tupinčius paukštelius.

          Ši veikla padėjo vaikams plėtoti aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir konstravimo gebėjimus.

                                                                                           Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

 

Eksperimentas ,,Kas skęsta, o kas plaukia‘‘

Grupės ,,Ežiukai‘‘ugdytiniai atliko eksperimentą su įvairiais daiktais. Norėjome išsiaiškinti, kas skęsta, o kas išsilaiko vandens paviršiuje. Prieš tai aptarėme daiktų savybes, analizavome, iš ko jie pagaminti. Į vonelę įpylėme vandens ir kiekvienas dėjo daiktus: akmenį, šukas, popierių, sąvaržėlę, pieštuką, žirkles, raktą, batraiščius. Stebėjome ir nustatėme, kas plaukia, o kas skęsta. Vaikai suprato, kad daiktai, pagaminti iš plastiko, medienos ir popieriaus laikosi ant vandens paviršiaus, o iš metalo – skęsta.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM veikla ,,Popieriniai kirminai atgyja‘‘

Grupės ,,Ežiukai‘‘ vaikai, išsiaiškinę kuo minta paukščiai, kol dar tikrieji kirminai lauke nepabudę, grupėje „atgaivino“ savus pasigamintus. Visi buvo labai nustebę, pamatę kaip sudrėkinti ,,kirminėliai” juda. Eksperimentui reikėjo popierinių servetėlių, medinių iešmelių ir pipečių. Sukdami servetėlę ant iešmelio vaikai lavino smulkiuosius pirštų raumenis, vaizduotę. ,,Atgyję‘‘ kirminėliai vaikams suteikė daug teigiamų emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„Avangardiniai piešiniai“

„Boružėlių“ grupės ugdytiniai išbando vis naujas piešimo technikas. Vaikai mokėsi piešti veido formas skirtingomis spalvomis, derino atspalvius, eksperimentavo. Tą pačią mintį plėtojo ir margindami paukštelius. Darbelius eksponavo darželio foje parodėlėje.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

,,Aš auginu‘‘

Kovo 6-10 d. d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytojai kartu su mokytoja Regina Kavaliauskiene organizavo STEAM pažintinę tyrinėjimų ir atradimų savaitę ,,Sėju, sodinu, auginu…‘‘. Vaikai sodino svogūnus, laistė, stebėjo, kaip užauga laiškai. Veiklos metu ugdytiniai įgijo žinių apie augalų auginimo sąlygas ( drėgmę, žemę, šviesą, šilumą). Svogūnų auginimas ir priežiūra vaikams tapo patraukliu užsiėmimu.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

Viktorina „Ar pažįsti savo šalį? “ ir STEAM renginys su socialiniais partneriais

Vasario 13 – 15 d. PUG „Smalsučiai“ dalyvavo Šiaulių miesto lopšelio-darželio „Vaikystė“ organizuotuose renginiuose skirtuose paminėti vasario 16-ają. Vasario 13 d. grupės „Smalsučiai“ vaikai vyko į lopšelio-darželio „Vaikystė“ STEAM kabinetą ir ten atliko jiems skirtas užduotis. Vasario 15 d. ugdytiniai dalyvavo nuotolinėje viktorinoje „Ar pažįsti savo šalį? “. Jos metu PUG „Smalsučiai“ pristatė savo meninį pasirodymą ir atsakė į viktorinos klausimus. Renginių metu vaikai įtvirtino savo žinias apie Lietuvą, išbandė komandinę veiklą, buvo labai aktyvus, patyrė daug gerų emocijų ir suprato kokia svarbi gimtoji šalis žmogui…

 

Mokytoja

Diana Vaikšnorienė

STEAM veikla – Įžymios Lietuvos vietovės

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai, panaudodami medžiaginę virvutę, apvedžiojo Lietuvos žemėlapio kontūrus, pastatė Gedimino pilį, Kryžių kalną, sukūrė zoologijos sodą ir kt. Tokiu būdu vaikai įtvirtino savo žinias apie gimtinę Lietuvą bei įžymias jos vietoves, mokėsi dirbti grupelėmis.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„Trispalvė kitaip“

Artėjant valstybinei šventei Vasario 16-ajai „Boružėlių“ grupės vaikai su auklėtoja mokėsi apie valstybės simbolius: herbą, himną, vėliavą Įtvirtino mūsų trispalvės -spalvas. Prisikasę darželio kieme sniego nutarė pastatyti sniego pilis panašias į Gedimino bokštą. Jas nuspalvino trispalvės spalvomis. Iš likusio sniego darė spalvotas gniūžtes. Vaikams patiko darbuotis grupėje su sniegu ir dar su pirštinėmis. Visi pasidžiaugėme savo darbeliais.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

STEAM. Eksperimentas su paršelių nameliais

„Saulučių“ gr. vaikučiai išklausė auklėtojos Gretos sekamos pasakos „Trys paršiukai“ ir atliko STEAM eksperimentą su paršelių nameliais. Vaikai su auklėtojos pagalba bandė pastatyti ir nupūsti šiaudinį, medinį ir plytų namelius, taip kaip darė vilkas „Trijų paršiukų“ pasakoje. Atlikus šį eksperimentą, vaikai suprato, jog „šiaudinį“ namelį pavyks greičiausiai nupūsti, „medinį“ buvo šiek tiek sunkiau nupūsti, o „plytų“ namelio nupūsti neįmanoma. Vaikai suprato, kuris namas buvo stipriausias ir kodėl, taip pat lavino rankas statydami namus.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Greta Soltanaitė

STEAM. Eksperimentas su mandarinais

„Kiškučių“ gr. 4 metų vaikučiai atliko eksperimentą su mandarinais. Eksperimentui reikėjo: dviejų indelių su vandeniu, dviejų mandarinų. 

Vaikai spėjo, koks mandarinas nuskęs-nuluptas ar nenuluptas. Dauguma sakė, kad nenuluptas. Atlikus eksperimentą paaiškėjo, kad skęsta nuluptas mandarinas, o nenuluptas plaukia. Į nuluptą mandariną prisigeria vandens ir jis skęsta. Po nelupto mandarino žievele esantis oras laiko mandariną paviršiuje.

Vaikai praplėtė aplinkos pažinimo žinias ir patyrė džiugių emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo pedagogė J. Liudavičienė

Tvirtas ir judrus

„Boružėlių“ grupės vaikai šią savaitę mokėsi kūno sandarą, susipažino, kad žmogaus kūnas sudarytas iš daugybės kaulų( net 300🦴)Pagamino iš šiaudelių skeletą💀☠

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

„Pažinimo, tyrinėjimų ir atradimų savaitė“

„Boružėlių“ grupės vaikai su auklėtoja Jurgita visą savaitę eksperimentavo. Drauge atliko eksperimentą su šiltu vandeniu, dažais, skystu muilu ir šiaudeliais. Išėjo puikūs, spalvoti muilo burbulai.

Ir darė bandymą su actu, soda ir balionu. Pripylė acto į indelį, o į balioną sodos. Balioną užmovė ant buteliuko ir sukratė. Įvyko reakcija ir dujos pripūtė balioną. Pavykoo!!!!🤩🎈🎈 Buvo naujų atradimų savaitė!

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

Žaidimai su šviesos stalu

Naudojant šviesos stalą, grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai tyrinėjo spalvas, formas, kūrė, žaidė. Vaikams šviesos stalas atrodė stebuklingas, nes visos formos atrodė daug ryškiau, spalvingiau, įdomiau. Užsiėmimų metu vaikai lavino vaizduotę, ugdė kūrybiškumą.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

STEAM „LAPAS SKRENDA-LAPAS KRENTA“

Mažieji „Nojaus laivo“ grupės  tyrinėtojai rinko lapus, ieškojo, kur didelis, mažas. Statė ežiuko namelį. Žaidė lapų žaidimus. Gamino lapų atspaudus.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė

STEAM „ŽIEMOS ATRADIMAI“

„Nojaus laivo“ vaikai konstravo snaiges, su mokytojos pagalba lipdė sniego senius iš dirbtinio sniego, štampavo snaigutes citrina ir guašu, statė besmegenių pilis. Lavino rankeles dėliodami „sniego gniūžtes“ į stiklinaites.

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė

STEAM „BĖGANČIOS SPALVOS“

„Nojaus laivo“ mažiausieji išbandė spalvų žaismą, stebėdami, kaip „bėga“ spalvos. Ant dažiukų su soda spaudė citrinų sultis, stebėjo, kaip neįprasti spalvoti burbuliukai kyla į viršų, putoja, išbėga iš indelio.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė

STEAM „LIETUS IR VĖJAS“

„Nojaus laivo“ vaikučiai išbandė, kaip lyja lietutis, pučia vėjas. Lašino dažyto vandenuko lašelius pipetėmis ant popierinių servetėlių, veltinuko debesėlių. Dėliojo lietaus lašelius į balutes. Žaidė su netradiciniu orų kalendoriumi buteliuose. Klausėsi vėjo šnarėjimo, imituodami jį krepinio popieriaus juostelėmis.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė

STEAM „AUTOMOBILIO VĖŽIOMIS“

„Nojaus laivo“ ugdytiniai išbandė, kaip važiuoja skirtingo dydžio, ratukų grupės žaisliukai – automobiliukai. Tyrinėjo, koks raštas gaunasi, stebėjosi, krykštavo.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ingrida Sutkuvienė

„Pėdučių anspaudai“

     „Boružėlių“ gr.vaikai šiuos metus pradėjo smagiai ir žaismingai. Nutarė savo piešinėlius padaryti iš pėdučių anspaudų. Daug šypsenų sukėlė guašo padengimas ant basos kojytės, vaikai juokėsi nes kuteno teptukas. Išdžiūvus anspaudukui vaikai juos dekoravo akytėmis, nosimis, snaigėmis. Darbeliai išėjo puikūs.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

„METŲ LAIKŲ PALETĖ“

(“Žaismė ir atradimai”)

         Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai, veiklos metu išsiaiškino, kiek yra metų laikų, kokia jų seka, kokia spalva nusidažo gamta įvairiais metų laikais. Įvairiomis priemonėmis pavaizdavo medžius skirtingais metų laikais.

          Ši veikla padėjo vaikams plėtoti aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir matavimo gebėjimus.

                                                                                           Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

 

 

 

KEPURĖS IR PIRŠTINĖS

Boružėlių gr.vaikai su auklėtoja Jurgita visą savaitę kalbėjo apie aprangą, jos sezoniškumą. Mokėsi teisingai užsidėti kepurę, pirštines. Vėliau pirštinių ir kepurių trafaretus aplikavo įvariomis technikomis. Saimonas savo pirštinę gamino iš burbulinės pakavimo medžiagos, Benas, Hubertas B.- iš odos. Vaikai rinkosi spalvotą gobeleninę medžiagą, kiti- dažė pirštukais, teptuku su guašu. Lidija klijavo plėšytus spalvotus lapelius. Darbeliai išėjo skirtinų paviršių, faktūrų. Vaikai savo darbelius sudėjo į parodėlę „Kepurės ir pirštinės”.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

EKSPERIMENTAS SU GĖLĖMIS

 

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai atliko eksperimentą su baltos spalvos gvazdikų žiedais. Vaikai gėlytes pamerkė į spalvotą vandenį ir stebėjo, kaip nusidažo žiedai. Ugdytiniai suprato, kad augalai vandenį traukia, link lapų ir žiedų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

VEIKLA „ VITRAŽINIAI LAPAI”

 

Boružėlių gr.ugdytiniai visą savaitę kalbėjo apie rudenį, krintančius lapus, vėstantį orą. Darydami darbelius išbandė šilkinį popierių. Iš jo klijavo vitražus ir įrėmino klevo lape. Darbeliai išėjo spalvoti, gražūs.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

RUDUO – YPATINGAS METŲ LAIKAS

 

Ruduo – ypatingas metų laikas, kai gamtoje gausu įvairiausių gėrybių. „Gintarėliai“ gr. vaikai šį sezoną labai mėgsta, todėl visą spalio mėn. vykdė įvairias steam veiklas pasitelkus įvairias priemomes ir gamtinę medžiagą. Darbeliai: „Rudeninė saulė“, „Medis“, „Kirmėlytė“, „Lego miestas“.

Mokytoja Viktorija Balčiūnė

NEMATOMA MAISTO KELIONĖ

 

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai žiūrėjo vaikams skirtą vaizdo medžiagą apie virškinamo maisto kelionę organizme. Vėliau, kartu su auklėtoja, panaudodami gamtinę medžiagą, virvę, kaspiną ir maišelį, pagamino žmogaus virškinimo organų modelius. Bendraudami vieni su kitais, ugdytiniai tyrinėjo maisto kelią nuo burnos iki pašalinimo pėdomis bei žingsniais matavo ,,plonosios‘‘ ir ,,storosios‘‘ žarnos ilgį. Vaikai sužinojo, kad maistas slenka iš viršaus žemyn per skirtingus plika akimi nematomus organus.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

„IR JUOKSIS DANTUKAI“

 

Spalio 10 – 14 dienomis „Gintarėliai“ gr. vaikai tyrinėjo temą: „Ir juoksis dantukai“. Atliko steam eksperimentą su baltais kiaušiniais. Išsiaiškino kaip įvairūs skysčiai veikia kiaušinio lukštą. Suprato, kad naudoti skysčiai taip pat veikia ir dantukus. Pasitelkus į pagalbą dantų šepetuką ir pastą vaikai stengėsi nuvalyti susidariusias apnašas nuo kiaušinių. Suvokė dantukų valymosi svarbą, įgijo praktinius įgūdžius. Tėveliai gyrė vaikus už sustiprėjusią motyvaciją dantų priežiūros procese.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Viktorija Balčiūnė

ŠVIEČIANTYS FONTANAI

 

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai kartu su mokytoja Regina Kavaliauskiene dalinosi įspūdžiais apie grojančius ir šviečiančius fontanus ,,Šiaulių dienose‘‘. Šį kartą vaikams buvo pasiūlyta piešti šiaudeliu. Ant lapo užtepėme akvarelės dažų, juos praskėdėme nedideliu kiekiu vandeniu. Paėmę šiaudelį ir pūsdami orą, stumdėme spalvotą vandenį.

Ši veikla vaikams dovanojo daug įspūdžių ir džiugių akimirkų. Vaikai stebėjo spalvų žaismą.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

Mano miestas – Šiauliai

 

Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai iš skirtingų konstruktorių, medinių kaladėlių statė namus, tiesė gatves – kūrė Šiaulių miestą. Dėdami detales vieną ant kitos, vaikai stebėjo, kaip keičiasi statinys, sugalvojo jiems pavadinimus. Rinkdamiesi detales, vaikai įgijo supratimą apie dydį, formą, lavėjo vaikų kalbiniai gebėjimai. Ugdytiniai mokėsi pasakyti miesto ir gatvės, kurioje gyvena pavadinimus, lavino vaizduotę, loginį mąstymą bei erdvinį suvokimą.

 

>
 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

 

Grupės „Kiškučių“ gilino aplinkos pažinimo žinias

 

„Kiškučių“ gr. 4 metų vaikai pajuto rudenį per pojūčius: regą, uoslę, skonį. Paėmę obuolį pauostė ir suprato, kad obuolys turi kvapą- kvepia rudeniu. Vaikai apžiūrėjo obuolius ir sužinojo, kad susideda iš žievelės, minkštimo, kotelio, sėklų.

Ištyrinėjo obuolio žievelę per lupą- pamatė spalvų atspalvius, dėmeles, įtrūkimus.

Ragavo obuolius ir pajuto skonį- saldžiai rūgštūs.

Aptarė su auklėtoja, kad gali būti saldžių, rūgščių obuolių.

STEAM veikla pagilino aplinkos pažinimo žinias.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja J. Liudavičienė

 

Grupės „Nykštukai“ daržo derlius

 

Grupės „Nykštukai“ vaikučiai rugsėjo pirmomis dienomis nuėmė savo daržo derlių. Savo darže jie augino dviejų rūšių pomidorus: „Milžinus“ ir „Nykštukus“. Vaikai pavasarį patys sėjo, pikiavo ir sodino juos į savo grupės daržą. Mokėsi prižiūrėti ir stebėjo jų augimą. Ir dabar, rudenį, juos nusiskynė ir „Nykštukinius“ pomidoriukus pietų metu suvalgė, o „Milžinus“ paliko sunokti sudėtus ant grupės palangės, nes rudens naktys labai atvėso.Vaikams labai patiko pomidorai „Nykštukai“. Juos uostė, diskutavo į ką jie panašūs ir nutarė, kad tai tikri nykštukų kamuoliukai. Pietų lėkštėje suvalgė pačius pirmus ir džiaugėsi, kad jie telpa iš karto į burną.

Mokytoja:

Diana Vaikšnorienė

 
 
 
 
STEAM veikla su apelsinais
Ugdytiniai atliko eksperimentą, parodantį kūnų plūduriavimą. Į stiklainį su vandeniu panardino du vienodo dydžio apelsinus: vieną su žievele, kitą – nuluptą. Nors apelsinai vienodo dydžio, bet neluptas apelsinas plūduriavo vandens paviršiuje, o nuluptas – skendo. Šio eksperimento metu vaikai išsiaiškino, kad žievelė apelsinui yra tarsi „gelbėjimosi liemenė“, nes joje yra daug mažų oro burbuliukų, kurie ir išlaiko apelsiną vandens paviršiuje.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

EDUKACINĖ IŠVYKA Į ZOOLOGIJOS SODĄ ,,RAIBA PLUNKSNA‘‘
Gegužės 27 d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai, kartu su tėveliais dalyvavo edukacinėje išvykoje ,,Raiba plunksna‘‘. Ugdytiniai susipažino su veislinėmis vištomis, stručiais, kalakutais, fazanais, povais, antimis, apžiūrėjo auginamus graužikus: šinšilas, jūros kiaulytes, laboratorines žiurkes ir kt. Savo atsivežtomis daržovėmis, pavaišinime zoologijos sode esančius gyvūnus.
 
Vaikams ši edukacinė išvyka suteikė naujų potyrių, žinių ir smagių akimirkų.
 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

STEAM veikla ,,Sodinu sėklytę – auginu gėlytę‘‘
Grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai kiekvienas vazonėliuose pasėjo serenčių sėklytes. Vaikai stebėjo, kaip dygsta daigeliai, laistė, prižiūrėjo juos. Sušilus orams, gėlyčių daigelius pasodino savo lauko aikštelėje. Veiklų metu vaikai įgijo žinių apie augalus: jų augimo sąlygas (drėgmę, žemę, šviesą), augalų priežiūrą, daiginimą, sodinimą. Gėlių sodinimas ir priežiūra vaikams tapo patraukliu užsiėmimu.
 
 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

 
 
Grupės „Nykštukai“ išvyka
 
Grupės „Nykštukai“ priešmokyklinukai vyko į Ragainės progimnaziją ir dalyvavo STEAM renginyje „Tuko atradimų labaratorijoje“.
 
 
 
PRAKTINĖ-PAŽINTINĖ VEIKLA „POMIDORAI“
 
2022-03-10 grupės „Nykštukai“ vaikučiai pasėjo pomidorus. Iki balandžio 7 d. labai stropiai laistė, prižiūrėjo ir tyrinėjo pomidorų daigelius. Balandžio 7 d. visi kartu mokėsi persodinti daigelius į didelius indus, kad daigai galėtų laisvai augti ir stiprėti. Įtvirtinome žinias, kas būtina augalo augimui. Gegužės 9 d. sutvirtėjusius ir gerokai paaugusius pomidorų daigus, pasodinome į grupės „Nykštukai“ daržą. Visi darbavomės vieningai. Vaikams labai patiko sekti pomidorų daigų augimo seką, juos persodinti, prižiūrėti. Išpildė savo žingeidumą.
 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Diana Vaikšnorienė

 

 

 
STEAM VEIKLA ,,SAULĖTEKIO‘‘ GIMNAZIJOJE
 
Balandžio 25 d. grupės ,,Ežiukai‘‘ ugdytiniai lankėsi Šiaulių ,,Saulėtekio‘‘ gimnazijoje. Mokykloje vaikus pasitiko direktoriaus pavaduotojas ugdymui Malik Agamalijev, kuris supažindino su išvykos programa. Pirmiausia vaikus palydėjo į dailės kabinetą, kur pasiskirstę grupelėmis, vaikai spalvino kiškučio atskiras dalis, po to iš jų sudėliojo žaislą – kiškutį. Vėliau ugdytiniai keliavo į chemijos kabinetą, kur stebėjo mokytojos atliekamus bandymus, klausėsi pasakojimo apie cheminių medžiagų sąveiką. Išvykos metu vaikai susipažino su nauja aplinka, įgyta patirtį išreiškė meninėmis priemonėmis, džiaugėsi veiklos procesu ir rezultatu. Dėkojame gimnazijos pedagogams už įdomius ir kūrybinius edukacinius užsiėmimus.
 
 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 

 „Rieda margi margučiai“
 
„Kiškučių“ gr. 3-ejų metų vaikučiai rideno margučius, mokėsi laikytis ridenimo taisyklių, neužminti kiaušinių, dalintis margučiais su draugais. Dalyvavo Velykinėje fotosesijoje. Margučių ridenimas ir fotografavimasis suteikė daug džiugių emocijų.
 
 
Auklėtoja Jūratė Liudavičienė

 

„STEBUKLINGI DAŽAI“

 

         Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai išbandė naujus kiaušinių marginimo dažus bei būdą. Veiklos metu ugdytiniai mokėsi derinti dažų spalvas ir jas tinkamai paskleisti vandens paviršiuje. Tyrimo metu ir dėl gauto rezultato patyrė daug džiugių emocijų.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Diana Vaikšnorienė

 
 
 
 
 
 
 
 
 
PIRMOSIOS PAVASARIO ŠAKELĖS
 
„Smalsučių“ grupė džiaugėsi pirmomis pavasario šakelėmis. Tyrinėjo pumpurėlius, juos skaičiavo, lygino. 

Auklėtoja Audronė Fedronienė

 

 

 

 

 

 

„Kiškučių daržas“

„Kiškučių“ gr. vaikučiai išsiaiškino, kad augalui augti reikia žemės, vandens, saulės šviesos. Pasodino augalus. Juos prižiūri, laisto. Rūpinimasis augalais suteikia džiaugsmo ir žinių. 

 

Auklėtoja Jūratė Liudavičienė

 

 

 

 

„Velykų margučiai“ 

„Kiškučiai“ gr. vaikučiai plastelinu ištepė paruoštą margučio formą, pritvirtino šakeles, papuošė perlinėmis kruopomis. Grožėjosi savo ir kitų darbais. Margučio marginimas suteikė daug džiugių emocijų.
 
 
 
 

 

„Margučiai vandenyje”

Pasitinkant pačią gražiausią pavasario šventę šv. Velykas „Boružėlių” gr. vaikai aiškinosi tradicijas, žiūrėjo margučių raštus ir patys pabandė numarginti kiaušinius. Atliko eksperimentą: margino popierinius kiaušinukus ir juos leido į vandenį. Tik tada pasimatė gražiausi raštai. Vaikai patyrė daug gerų emocijų. Pasidžiaugė draugų margučiais.

 

 

 

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

 

Tarptautinis projektas „Ritmingos Šv. Velykos su STEAM‘‘

 

Grupės „Ežiukai‘‘ ugdytiniai kartu auklėtoja Regina Kavaliauskiene bei meninio ugdymo mokytoja Aušra Jankauskiene dalyvauja Šiaulių l/d „Ežerėlis‘‘ organizuojamame Tarptautiniame projekte „Ritmingos Šv. Velykos su STEAM‘‘. Vaikai iš antrinių žaliavų pasigamino muzikos instrumentus ir su jais linksmai grodami laukė Šv. Velykų. Projektas paskatino kurti, muzikuoti, integruoti STEAM ugdymo metodą, džiaugtis rezultatu bei dalintis patirtais įspūdžiais su projekto nariais.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Regina Kavaliauskienė

 
 

„Per mokslo kalnus“

 

Edukacijos tikslas- išsiaiškinti, kas teka geriausiai: vanduo, aliejus ar sirupas.

         Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė tiriamąją veiklą. Ant stalo pasidėję priemones, jas įvardino. Po to į stiklines įpylė aliejaus, vandens, cukraus sirupo. Vaikai su pipetėmis lašino į šiaudelius skysčius. Stebėjo, kaip jie teka. Skaičiavo iki skysčiui pasirodant ant servetėlės. Apibendrino, kad greičiausiai teka vanduo, vidutiniškai-aliejus, lėčiausiai-sirupas, nes jis klampus.

          Ši veikla padėjo vaikams plėtoti žinias apie skysčius.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

 

 

 

 

 

„Raidės gamtoje“

         Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai pasivaikščiojimo metu gamoje ieškojo raidžių. Radę, jas įvardino ir sugalvojo žodžių, prasidedančių šia raide.

          Ši veikla padėjo vaikams plėtoti komunikavimo kompetenciją.

                                                                                           Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

 

 

 

 

 

 

„VAIVORYKŠTĖ“

 

Edukacijos tikslas-skatinti ugdytinius tyrinėti, stebėti, domėtis supančia aplinka, gamtos reiškiniais.

Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai vykdė praktinę, tiriamąją, pažintinę veiklą „Vaivorykštė“. Jos metu vaikai išsiaiškino kad vanduo yra beformis, bespalvis, bekvapis ir nuolat judantis. Vandeniui formą, kvapą, spalvą ir judėjimo kryptį gali suteikti  šalutiniai veiksniai. Pirmiausiai vaikai su flomasteriais nuspalvino popierinio rankšluosčio galiukus norimomis spalvomis. Paskui popierinio rankšluosčio galiukus sumerkė į du vandens pripildytus indelius ir stebėjo vandens „kelią“. Vaikams daug džiaugsmo suteikė, kai spalvos „susitiko“. Ši veikla padėjo vaikams papildyti žinias apie vandens savybes.

 

Auklėtoja:

Diana Vaikšnorienė

 

 

 

 

 

„Į pagalbą gamtai“

         Mišraus amžiaus grupės „Nykštukai“ vaikai visą savaitę kalbėjo apie gamtos saugojimą, šiukšlių rūšiavimą, antrinių žaliavų panaudojimą.

          Ši veikla padėjo vaikams plėtoti gamtosaugines žinias.

 

                                                                                           Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Martišienė

 

 

 

  „Pavasario gėlės”

„Boružėlių” grupės vaikučiai mokėsi pavasarinių gėlių pavadinimus. Iš modelino lipdė pakalnutę, narcizą, žibutes, tulpes. Pirštukais suko juosteles, darė žiedlapius, pakartojo spalvų pavadinimus. Skaičiavo kiek gėlių nulipdė. Su šiais darbeliais dalyvaujame Respublikinėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybinių darbų virualioje parodoje „Pavasaris pasipuošė gėlėmis”.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Vaitkuvienė

 

 

 

 

 

„Aš gėlytę auginu“

 

Edukacijos tikslas-skatinti ugdytinius tyrinėti, stebėti, domėtis supančia gamta.

       &nbsp%

Informacija atnaujinta — 2025.02.17 | << ATGAL

Žodinė paieška

Įstaigos duomenys

Šiaulių lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Darbo laikas – 8.00–17.00
Grupių darbo laikas – 7.00 – 18.00
Grupių darbo laikas vasaros laikotarpiu – 7.00 – 17.30
Įstaigos tipas – lopšelis-darželis
Ugdomoji kalba – lietuvių (viena vaikų grupė ugdoma anglų kalba)

Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre
Įm. kodas 190528240
A.s. LT837180000001142421
AB Šiaulių bankas, b. k. 71800
Direktorė–Laimutė Garbačauskienė

Saulės tak. 5, LT-78301 Šiauliai
Tel. (8 41) 55 25 62
Mob. +370 658 30 018
Mob. +370 652 83 845
El. p. gintarelis@splius.lt

Projektai

Projektai
 „Besimokančių darželių tinklas” programa

Steigėjas

Steigėjas
2025 © Šiaulių l-d „Gintarėlis“
Versija neįgaliesiems